آیت الله ری شهری: ایجاد نظم در جامعه یکی از اهداف مهم انبیای الهی و قرآن است

به گزارش راگانیوز به نقل از ایرنا آیت الله محمد محمدی ری شهری در جمع مسوولان عقیدتی سیاسی ناحیه انتظامی شرق استان تهران، وظایف و دایره مسئولیت های نیروی انتظامی را یکی از سنگین ترین مسئولیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: نظم جامعه بر اساس ارزش های دینی یکی از اهداف مهم قرآن است که این نکته در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید مورد توجه قرار بگیرد و نیروی انتظامی نیز در صف مقدم برقراری نظم اجتماعی قرار دارد.
وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) گفت: قرآن علاوه بر اینکه دردهای بی درمان جامعه را درمان می کند، نظم را در میان مردم برقرار می سازد، نظم دادن به جامعه یکی از رازهای نزول قرآن است.
ری شهری افزود: سفارش امیرالمومنین(ع) به نظم نشانگر این است که کلیدی ترین عنصر در تحقق تقوا، زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی و سایر شئون نظم است.
وی گفت: اگر کسی بخواهد تقوای اداری، تقوای فردی، تقوای سیاسی و تقوای امنیتی داشته باشد باید نظم در شئون زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی و امنیتی وسایر حوزه های مختلف محقق شده باشد و اگر کسی انسان بی نظمی باشد، نمی تواند با تقوا باشد.
ری شهری گفت: حاکمیت فرهنگ نظم در زندگی یک ارزش مهم اسلامی است، زیرا شرط تحقق تقوا، تحقق نظم است و نیروی انتظامی هم موظف است در تحقق نظم در جامعه قبل از اینکه به این وظیفه اجتماعی فکر کند، باید فرهنگ نظم و انضباط را در زندگی فردی و سازمانی خودش به عنوان یک اصل در نظر بگیرد.
وی گفت: اگر هرکاری در زمان و در جای خودش انجام بگیرد، نظم محقق می شود و این فرهنگ باید در همه ارگان ها جدی گرفته شده و مورد تاکید واقع شود.
ری شهری بیان کرد: برای توفیق در تحقق تقوای فردی، یکی از مهمترین توصیه ها توجه به نماز اول وقت است زیرا اگر نماز با حضور قلب و در وقت خودش بجای آورده شود، با عنایات خدا، سایر کارها هم بر اساس نظم خودش انجام خواهد شد از این رو باید فرهنگ نماز اول وقت در کشور تقویت شود.

آیتازاستاللهالهیانبیایاهدافایجادجامعهدرریشهرریشهریقرآنمهمنظمویکی
نظرات (0)
Add Comment