آیت الله ری شهری: بهترین ابزار برای مصاف در جنگ نرم، تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است

به گزارش راگانیوز به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی آستان عبدالعظیم(ع)، آیت الله محمد محمدی ری شهری در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن جامعه اطلاعاتی کشور گفت: مساله برنامه ریزی و تلاش برای مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام که از سوی رهبرمعظم انقلاب مطرح شد، مهمترین نکته ای است که می بایست سرلوحه عمل همه مسئولان و نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه هدف جنگ نرم، گمراهی و استحاله از درون است افزود: هدف همه تلاش ها و فعالیت های قرآنی باید، تمسک به قرآن باشد، زیرا آنچه انسان را از انحرافات عملی و اخلاقی مصون می دارد، تمسک به قرآن و عترت است.
آیت الله ری شهری گفت: اگر صدا و سیما بخواهد به فرمایش رهبرمعظم انقلاب، عمل نموده و قرارگاه نخست مقابله با جنگ نرم باشد، باید، در تمام برنامه هایش به صورت علمی و هنرمندانه تمسک به ارزش های قرآنی را مدنظر قرار بدهد و این کار، البته بسیار دشوار ولی ارزنده و اثرگذار است.
وی تصریح کرد: البته لازم نیست در همه برنامه ها قرآن خوانده شود، بلکه باید ساخت برنامه ها و هدفگذاری طرح های رسانه ای بر مبنای رهنمودهای قرآن باشد، زیرا تمسک به قرآن بسیار فراتر از خواندن قرآن است.
آیت الله ری شهری گفت: برای مقابله با جنگ نرم، باید در اقتصاد، سیاست و فرهنگ کشور تمسک به این کتاب آسمانی تحقق پیدا کند و در جامعه اطلاعاتی نیز باید حفظ قرآن، قرائت قرآن و سایر برنامه های قرآنی مقدمه ای برای تمسک و انس با قرآن باشد.
وی یکی از اقدامات مهم، ارزنده و تاثیرگذار در جهت ارتقای معنویت جامعه اطلاعاتی کشور را برگزاری محافل قرآنی دانست و ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی دقیق و هدفمند برای آشنایی هرچه بیشتر و بهتر جامعه اطلاعاتی کشور خصوصا جوانان با معارف قرآنی، اینگونه برنامه ها در هر سال با رونق و جدیت و کیفیت بالاتر استمرار یابد.

آیتابزاراستاللهاهلبرایبهبهترینبیتعتمسکجنگدرریشهرریشهریقرآنمصافنرمو
نظرات (0)
Add Comment