آیت الله ری شهری: زنده بودن قرآن، به برکت خون شهدا است

به گزارش راگانیوز، آیت الله محمد محمدی ری شهری روز دوشنبه در مراسم تجلیل از حافظان و قاریان قرآن کریم گفت: انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن که عظمت و مجد قرآن یکی از آن ها است حاصل خون شهدا است.
وی با اشاره به ارزش قرآن در رشد فردی و اجتماعی افزود: قرآن حقیقت زنده است و انس، ارتباط و آشنایی با آن از بزرگترین نعمت های الهی و عنایت حضرت حق به افرادی است که با این حقیقت زنده، مأنوس هستند.
آیت الله ری شهرری با اشاره به اینکه قاری قرآن باید از مرحله لفظ عبور کند افزود: اثر گذاری قرآن کریم در اخلاق، زندگی و شخصیت قاری و حافظ قرآن مهمترین چیزی است که باید به آن توجه کرد.
وی با بیان اینکه آیت الله بهجت از مراجع معظم تقلید تاکید زیادی بر حفظ قرآن داشتند افزود: ایشان همواره می گفت که برای قرآن وقت و زمان کافی بگذارید و برنامه ریزی کنید که روزی 5 آیه حفظ کنید.
آیت الله ری شهری ادامه داد: آیت الله بهجت بر قرائت قرآن نیز تاکید داشتند طوری که انسان روزی یک جزء قرآن کریم را حتماً قرائت کند که می تواند آن را در طول روز و ساعات مختلف تلاوت کند.
مراسم تجلیل از دوازده حافظ کل قرآن کریم با حضور حافظان، قاریان و مسوولان قرآنی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در تالار شیخ صدوق برگزار شد.

آیتاستاللهبرکتبهبودنخونریزندهشهداشهرریشهریقرآن
نظرات (0)
Add Comment