آیت الله غیوری ملجأ و پناهگاه برای مستضعفین بود

آیت الله سید احمد موسوی، امام جمعه باقرشهر، در مورد خدمات آیت الله غیوری گفت: از هر سر انگشت ایشان خیر و برکت می ریخت. مشکلات همه را به هر شکلی حتی حداقلی هم که شده حل می کرد.

آیت الله سید احمد موسوی امام جمعه شهرستان باقرشهر در گفتگو با خبرنگار مهر درمورد شناختش از مرحوم آیت الله غیوری گفت: حضرت آیت الله غیوری چهره ناشناخته ای برای مردم ایران نیست. فکر می کنم همه مردم ایران خصوصاً مردم شهرستان ری ایشان را می شناختند. بخاطر اینکه حضرت آیت الله غیوری نماینده محترم ولی فقیه در هلال احمر بودند و هر جا سیل و زلزله و حوادث مترقبه رخ می داد همراه هلال احمر برای بررسی مشکلات و آسیب های رسیده به مردم آن مناطق پیشقدم بود.

وی افزود: ایشان آسیب ها و خسارت های وارده به آن منطقه حادثه دیده را برآورد می کرد و گزارشی خدمت مقام معظم رهبری ارسال می کرد. همچنین مأمور پی گیری دستورات مقام معظم رهبری در مورد مردم آسیب دیده در این حوادث بود. ایشان در رفع و بهبود حوادث طبیعی از قبیل سیل، زلزله و یا هر حادثه دیگر نقش اساسی و محوری داشت. از این جهت است که عرض کردم همه مردم ایران آیت الله غیوری را می شناسند.

موسوی تصریح کرد: مردم تهران هم برای اینکه ایشان یک دوره نماینده آنها در مجلس شورای اسلامی بود شناخت کافی از ایشان دارند. شهرستان ری مخصوصاً مستضعفین و فقرا و نیازمندان هم از برکات و خیرات ایشان خیلی بهره برده است. هرکسی که مشکلی داشت پناهش حاج آقای غیوری بود. یعنی هرکس از هر جا می آمد به سمت ایشان، حاج آقای غیوری مشکلش را حل می کرد. از هر سر انگشت ایشان خیر و برکت می ریخت. مشکلات همه را به هر شکلی حتی حداقلی هم که شده حل می کرد.

امام جمعه باقر شهر عنوان کرد: کسی دست خالی از پیش ایشان نمی رفت. ایشان نقش مهمی در تأسیس موسسه خیریه «باقیات الصالحات »داشتند و صندوق قرض الحسنه ای داشتند. امام جماعت در مسجد امام حسن عسکری(ع) در همین صفائیه شهرستان ری بودند. در مسجد ارک هم امام جماعت بودند. ایشان ملجأ و پناهگاهی برای همه مردم به ویژه روحانیت شهرستان ری بودند. زیرا چنانکه می دانید ایشان از اعضای اصلی روحانیت مبارز تهران بودند. روحانیت مبارز شهرستان ری هم زیر نظر ایشان اداره می شد.

موسوی در مورد خدمات علمی آیت الله غیوری هم گفت: ایشان حوزه علمیه ای در قم ساختند و حوزه علمیه خواهرانِ کنار مسجدشان را اداره می کردند و مدارس ایتام داشتند. یک مدرسه ایتام ایشان همین الان در باقر شهر به فعالیت خود ادامه می دهد و دایر است. مدارس ایتام در جاهای دیگر نیز داشتند. ضمن اینکه ایشان حمایت های فراوانی از اینگونه مراکز می کرد و خدمات فراوان علمی در این زمینه از او به جا مانده است.

آیتاللهبرایبودشهرریغیوریمستضعفینملجأوپناهگاه
نظرات (0)
Add Comment