آیت الله مصباح یزدی: امروز دشمنان برای حفظ منافع خود به دنبال سست کردن عقاید مسلمانان هستند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز دشمنان دین خدا برای حفظ منافع خود به دنبال سست کردن عقاید مسلمانان و ترویج اسلام هراسی هستند.

آیت الله ‘محمد تقی مصباح یزدی’ شامگاه پنجشنبه درهمایش ‘بزرگ بصیرت و روشنگری’ به مناسبت دهه کرامت که در مسجد امام حسن عسگری (ع) شهرری اظهارداشت: آنان با سرمایه گذاری های کلان در بخش فرهنگی می خواهند مسلمانان و بخصوص شیعیان را به وسیله چاپ کتاب، سایت و فیلم و اینترنت از اسلام ناب محمدی (ص) منحرف کنند.

وی افزود: لذا باید در برابر این میکروب های فرهنگی حساسیت داشت و یکی از وظایف فرهیختگان توسعه معلومات برای جلوگیری از شیوع این بیماری روانی با بسیج مردمی که همان احکام نورانی اسلام است همه را واکسینه کرد.

آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد: قشر فرهیخته و علما وظیفه دارند تقوا را در جامعه بیش از گذشته ترویج و دروغگویی را از بین ببرد تا هوای یکدیگر را داشت و بر این عقاید عمل کرد که از نماز خواند نیز واجب تر است.

وی با بیان اینکه غیر از علم و تقوا باید بصیرت داشت و صراط مستقیم را درست انتخاب کرد تصریح کرد: دشمنان اسلام را خوب شناخت و از یکدیگر تشخیص داد و در عین حال در تصمیم گیری ها به سراغ اهل بیت (ع) و دوستداران آنان و ولایت فقیه رفت.

این عضو خبرگان رهبری بیان داشت: دردنیا با کسانی مواجه هستیم که درباره حقیقت اسلام و تشییع اطلاعات و آگاهی لازم را ندارند و در برخی مواقع دانسته یا نادانسته و یا از روی عناد با آن مخالفت می ورزند.

آیت الله مصباح یزدی، با بیان اینکه سعادت دنیا و آخرت همه بشریت در گرو معنویت و به ویژه اسلام است، تصریح کرد: این سعادت در گرو شناخت واقعی از احکام نورانی دین مبین اسلام و درعین حال عمل به این شناخت است و بیشترعالمان و بزرگان دین اسلام به این حقیقت اتفاق نظر دارند.

به گفته وی، شناخت آگاهانه ، تقوا پیشگی و کسب معرفت و رسیدن به بصیرت بزرگترین مانع گمراهی مومنین از حقیقت اسلام ناب محمدی(ص) است.

وی با اشاره به دوران پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: در آن زمان نیز افرادی بودند که از اسلام ناب اطلاع و آگاهی نداشتند و حتی در مواقع سخت و بحرانی نیز کم می آوردند و از این دسته افراد کارهای اشتباهی سرمیزد، تخلفات عمده ای که حتی از سوی دشمنان پیامبر و اسلام نیز بروز نمی کرد.

آیت الله مصباح یزدی بیان داشت: در زمان خودمان و در دوران پیروزی انقلاب برخی از امام و راه امام شناخت کافی داشتند با دل و جان قدم در راه امام می گذاشتند اما برخی که به درک درست از امام نرسیده بودند و یا حتی امام را قبول نداشتند در مواقعی تغییراتی نیز ایجاد می کردند و حتی بعد از رحلت امام نیز این چنین افرادی یافت می شوند که همچنان راه درست را درک نکرده و دوران دفاع مقدس را منکرمی شوند و دائما در حال نق زدنند و این افراد سفره آماده برای دشمنان اسلام و نظام اسلامی به شمار می روند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در ادامه افزود: برای اینکه از اسلام ناب درک درستی داشته باشیم باید به منابع صحیح رجوع و با یافتن حقایق قانع شد و تردید را به دل راه نداد و خداوند معرفت را در دل های مومنین روشن خواهد کرد و از این رو امام و جانشین برحق او و در ادامه صاحب عصر حضرت حجت (عج) را نیز بهتر خواهیم شناخت.

آیت الله مصباح یزدی گفت: حرف سایت ها و برخی رسانه ها دل جوانان را کدر می کنند و اگر اسلام به درستی درک و نشناخته باشیم قطعا چنین خطراتی ما را تهدید می کند.

رییس پژوهشکده امام خمینی (ره) اظهار داشت: دایره علوم اسلامی و معارف بسیار گسترده است و در این راه متخصصین سالها تحقیق و ممارست و کوشش کرده اند که تازه بخشی از این علوم را به دست آورده و به جامعه منتقل می کنند.

وی در پایان اظهار داشت: خداوند در ایران اسلامی به برکت اسلام ناب، نعمت ولایت را برای مردم قرارداده و امام و جانشین شایسته او را باید قدردانست چراکه در هیچ یک از کشورهای اسلامی یک چنین رهبری وجود ندارد و رهنمودهای ولی فقیه سخنان امام راحل است و این شخصیت بزرگوار را هرچه بیشتر بشناسیم از راه ولایت جدا نخواهیم شد.

آیتاللهامروزبرایبهحفظخوددشمناندنبالسستشهرریعقایدمسلمانانمصباحمنافعهستندکردنیزدی
نظرات (0)
Add Comment