آیت الله نوری همدانی: عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی همه مشکلات را رفع می کند

راگانیوز- یکی از مراجع عظام تقلید گفت: عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده همه مشکلات جامعه را رفع می کند.

آیت الله ˈحسین نوری همدانیˈ روز پنجشنبه در کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان تهران که با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای بزرگ ری برگزار شد، اظهار داشت: علما توجه داشته باشند که چرا مشکلات برای مردم بوجود می آید؛ اگر دولت توجه داشته باشد تمهیدات لازم را رهبر معظم انقلاب برای اقتصاد مقاومتی اندیشیده و ابلاغ فرموده اند که اگر چنین عمل شود همه مشکلات مردم حل خواهد شد.

وی افزود: مدیریت بر منابع و سیستم اقتصادی طبق روش غربی ها مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد می کند که نمونه های بارز آن را در اقتصاد اروپا شاهد هستیم.

وی ولایت فقیه، مردم و نظام را سه رکن اصلی انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: ولایت فقیه، مردم و نظام اسلامی دستاورد انقلابی بود که در دوران سلطه استکبار جهانی بر امت اسلامی اتفاق افتاد و همه جهان را تحت تاثیر خود قرار داد.

وی با اشاره به عظمت انقلاب اسلامی و آثار پر خیر و برکت این انقلاب که کوتاهی دست استکبار از غارت ثروت ملت یکی از آن است، افزود: امام علی(ع) وقتی که با ناکسین و خوارج وارد جنگ شدند فرمودندˈکه این انقلاب خیلی چیزها را عوض خواهد کرد و تغییر خواهد دادˈ و انقلاب اسلامی نیز در معادلات جهانی تاثیر گذار بود.

وی خواسته مردم را استقرار حکومت علوی بر مبنای احکام و شریعت دینی اعلام کرد و گفت: مردم خواهان حکومتی همانند امامان و پیامبران هستند و علت اصلی مخالفت سلاطین با استقرار چنین حکومتی به خطر افتادن منافع و موقعیت آنان است.

آیت الله نوری همدانی، تاکید کرد: انقلاب اسلامی یک نظام صددرصد اسلامی را بنیان گذاشت؛ تاسیس یک نظام اسلامی کار بزرگی بود که امام راحل انجام داد.

وی تحول در فرهنگ را یکی دیگر از ابعاد تاثیر گذار انقلاب اسلامی بر شمرد و افزود: دشمنان با فشارها و جنگ نرم به دنبال خلا هویتی و تحمیل فرهنگ خود به ملت ایران بودند که با پیروزی انقلاب این امر نیز محقق نشد.

آیت الله نوری همدانی بیان داشت: بر اساس سنت و قرآن کریم باید فرهنگ ما طوری پایه گذاری شود که پیام و دستاورد آن به خوبی به همه مردم جهان ارایه شود.

وی بعد سوم انقلاب اسلامی را تغییر سیاست و رفتار سیاسی دانست و گفت: بایستی طوری عمل شود که مشکلی پیش نیاید، کار باید در دست کسانی قرار گیرد که عدل را در جامعه پیاده و درست مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: باید برای مردم در جامعه دلگرمی و رفاه ایجاد شود مسوولان باید قدر و منزلت مردم را بدانند، مردمی که در همه صحنه ها انقلاب حضور داشتند و نظام را یاری کرده و می کنند.

این مرجع عالیقدر با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر اصول کشورداری را گوشزد فرمودند، بیش از گذشته بایستی مورد توجه مسوولان قرار بگیرد.

آیتاقتصاداللهبهرارفعسیاستشهرریعملمشکلاتمقاومتیمینوریهایهمدانیهمهکند
نظرات (0)
Add Comment