آیین روز دانشجو در امامزاده عبدالله شهرری برگزار شد

راگا نیوز- آیین شصتمین سالروز شهادت سه تن از شهدای دانشجوی روز 16 آذر سال 1332 بر سر مزار آنها در امامزاده عبدالله شهرری برگزار شد.

 

به گزارش ایرنا، در این آیین که عصر شنبه با حضورمسوولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وجمعی از دانشجویان برگزار شد، معاون فرهنگی اجتماعی این وزارتخانه گفت: روز دانشجو نماد استکبار ستیزی است و شهدای دانشجو از آرمان های والای انسانی دفاع کردند.

ˈسید ضیاء هاشمیˈ تاکید کرد: اکنون بزرگترین وظیفه دانشجو کسب دانش و تولید علم است.

وی افزود: استکبارستیزی و ترویج فرهنگ شهادت طلبی رسالت دانشجو است و شهدای شانزدهم آذر و دوران هشت سال دفاع مقدس این رسالت را به خوبی انجام دادند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: سیاست ما عین دیانت ماست و دانشجویان باید با بصیرت کامل در عین دینداری بینش سیاسی خود را نیز افزایش دهند.

به گفته وی، شانزدهم آذر نماد روزی است که دانشجویان در برابر ظلم و استعمار ایستادگی کرده و با روحیه آرمان طلبی خود سرنوشت یک کشور و ملت را تغییر دادند.

معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم و تحقیقات وفناوری تاکید کرد: تشکل های دانشجویی با تمکین از قانون می توانند به فعالیت های دانشجویی با هدف تامین منافع مردم و نظام اسلامی فعالیت کنند.

در ادامه این مراسم پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توسط یکی از دانشجویان قرائت شد.

در پایان حاضران با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای روز 16 آذر سال 1332به این شهدا ادای احترام و با آرمان والای آنان تجدید پیمان کردند.

همچنین در این آیین مزار شهدای دانشجوی 16 آذر گلباران و عطر افشانی شد.

ˈروز 16 آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان ایران زمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت شده است.

در شانزدهم آذر سال 1332 تعدادی از دانشجویان معترض به سفر ˈریچارد نیکسونˈ معاون رییس جمهوری آمریکا به ایران در دانشکده فنی دانشگاه تهران تجمع کردند که نیروهای پلیس با هجوم به دانشگاه تهران آنها را به خاک و خون کشیدند و ˈاحمد قندچیˈ، ˈآذر شریعت رضویˈ و ˈمصطفی بزرگ نیاˈ دانشجویان این دانشگاه به شهادت رسیدند و پیکر مطهر آنها در امامزاده عبدالله شهرری به خاک سپرده شد.

امامزاده عبدالله شهرریتهرانجنوب تهرانراگا نیوزروز دانشجوریشهرداری باقرشهرشهرری
نظرات (0)
Add Comment