آیین رونمایی کتاب تشریع وتبیین دین در قرآن و سنت در شهرری برگزار شد

راگا نیوز- آیین رونمایی از کتاب ˈتشریع و تبیین دین در قرآن و سنتˈ نوشته ˈسید حمیدرضا میرعظیمیˈ در دانشگاه علوم قرآنی و حدیث با حضور جمعی از استادان و فرهیختگان در محل سالن شیخ مفید این دانشگاه برگزار شد.

 

به گزارش ایرنا؛ در این آیین که با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم قرآنی و حدیث برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین ˈسید مجتبی میردامادیˈ افزود: اصل کتاب بر اساس تعریف لغوی تشریع و تبیین دین تدوین شده و در بیان لغوی تشریع و تبیین دین موفق و مرجع خوبی برای دانشجویان است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: این کتاب می تواند مقدمه ای برای نگارش بیان مراحل به دست آوردن احکام از منابع و اجتهاد مورد استفاده نویسندگان قرار بگیرد.

وی گفت: در بخش فقه و اجتهاد وجوه تمایز شیعه و سنی روشن است به طوری که در فقه شیعه کتاب و سنت بعد عقل و اجماع مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته وی، هیچ حکمی در شرع مقدس اسلام بدون حکم شرعی نیست و هر فعلی داری حکمی است.

میردامادی تاکید کرد: فقه دارای بیش از 120 قاعده است که مجتهد باید از این قواعد استفاده کند؛ اما برادران اهل سنت به سراغ یکسری مصلح اندیشی ها می روند و بر اساس ذائقه فتوا می دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه در بیان نقد کتاب، خاطر نشان کرد: این کتاب در مجموع کتاب خوبی است که به توضیحات مفصل و جامع در مورد تبیین دین داشته ولی دارای اشکالاتی نیز وجود دارد که به نظر می رسد مولف باید آن را مورد بازنگری قرار بدهد.

یک استاد دانشگاه آزاد گفت: دین دارای یک نظریه کلی نگری در جوامع است که بسترهای فقهی و اصولی خود را دارد که پاسخگوی نیاز مردم جامعه است.

ˈیونس واحد یاریجان ˈ اظهار داشت: این کتاب برای کسانی که وارد بحث های دینی و فقهی و اصولی می شوند راه گشا است .

در ادامه آیین رونمایی کتاب ˈسید حمیدرضا میر عظیمیˈ به معرفی کتاب خود پرداخت و افزود: این کتاب مجال تاملی نو بر تبیین دین به عنوان نظریه ای برای پاسخگویی به مسائل متکثر و متحول انسان ها را فراهم می سازد.

وی خاطر نشان کرد: در کتاب تشریع و تبیین دین در قرآن و سنت ضمن پرداختن به معانی لغوی و اصطلاحی دین، تشریع و تبیین آن و بررسی دیدگاه ها و تعاریف مختلف بیان شده است.

آیین رونمایی از کتاب با همکاری دانشگاه قرآن و حدیث، فرهنگسرای بهمن و فرهنگسرای ولا برگزار شد.

تهرانجنوب تهرانراگا نیوزریشهرداری باقرشهرشهرری
نظرات (0)
Add Comment