آیین شام غریبان اباعبدالله حسین(ع) در کربلای ایران برگزار شد

راگا نیوز- موجی از عزاداران حسینی با چشم هایی نینوایی و اشک ریزان و چهره ای آکنده از غم و ماتم با دردست داشتن شمع هایی روشن درجوار بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)کربلای ایران تا آیین شام غریبان را برگزار کردند.

ری که خون بهای سر برید پس رسوالله و پاداش عمرسعد شده بود در شام غریبان به سوگ حسین بن علی (ع) نشسته است.

عزادارانی که دشت نینوا پیکر خورشید تابناک امامت و ولایتشان را در درون خود جای داده، نیمی دیگر ازاین پیکر در سیلاب خون افتاده و سرخورشیدشان نیز بر فرار نیزه است، با بغض هایی مبهم و سکوتی آشکار در صحن مطهر حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)گردهم آمدند و در سوگ شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) شام غریبان گرفته اند.

سینه زنان حلقه بزرگی را در صحن حرم نگین ری تشکیل دادند و گرمای عشق حسین بن علی(ع)، را برایشان دلپذیر کرده است.

حرم از فراق حسین و یارانش یک دست سیاه پوش شده و بیرق های سیاهی که بر روی آنها با خط قرمز واژه یا حسین حک شده بر در و دیوار و ضریح حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نصب شده است.

عزاداران حسینی جانانه و با تمام وجود سینه میزنند که گویی شهرری در ماه محرم، کربلای ایرانیان است و زائران با زمزمه هایی سوزناک ، خود را در کنار اسرای باقی مانده دراین خاک مقدس حس می کنند.

مداحان اهل بیت (ع)، نیز با خواندن نوحه هایی غمگین در وصف اهل بیت (ع) به مرثیه سرایی پرداختند.

همچنین گزارش خبرنگار ایرنا از حرم مطهر امام راحل حاکی است که فضای مرقد عبد صالح خدا نیز در این شب، غرق در ماتم و عزا است.

دسته جات عزادار با روشن کردن شمع مراسم شام غریبان را در کنار ضریح امام راحل برگزار کردند.

عشق را میتوانی در میان شیفتگان حسین (ع)، جستجو کنی، تصاویر کربلا در شب شام غریبان را میتوانی در دسته جات عزادارای به وضوح مشاهده کنی.

گزارش خبرنگار ایرنا شهرری از شهرهای باقر شهر، حسن آباد و کهریزک و قیامدشت حاکی از آن است که مراسم شام غریبان با حضور مردم در خیابان ها برگزار شده و مردم با چشم هایی بارانی مشغول روشن کردن شمع و سوگواری هستند.

تهرانجنوب تهرانراگا نیوزریشهرداری باقرشهرشهرری
نظرات (0)
Add Comment