اتخاذ تمهیدات لازم برای پیاده‌روی اربعین حسینی در شهرری

شهردار منطقه ۲۰ تهران از تمهیدات ترافیکی، اجتماعی و خدمات شهری این منطقه که مقصد نهایی پیاده روی اربعین حسینی شهر تهران و حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) است، خبر داد.

به گزارش راگانیوز، منصور کتانباف صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه منطقه ۲۰ ایستگاه نهایی عزاداران حسینی در پیاده روی روز اربعین شهر تهران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است، اظهار داشت: همزمان با دومین سال پیاده روی اربعین حسینی شهر تهران و به منظور برقراری امنیت کامل و راهنمایی زائران، عوامل اجرایی حوزه ترافیک مدیریت شهری منطقه ۲۰ با همکاری پلیس راهور در خیابان های فدائیان اسلام، شهید رجایی، جاده ورامین، میدان معلم، پل سیمان، سه راه ورامین، میدان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مستقر هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه اکیپ های خدمات شهری برای پاکسازی مستمر مسیر حرکت در آماده باش خواهند بود، افزود: سه ایستگاه فرهنگی و پذیرایی در تقاطع بزرگراه شهید کریمی و خیابان فدائیان اسلام، میدان شهرری و میدان شهید مدرس مستقر می شود تا به زائران پیاده رو و شهروندان عزادار حسینی خدمات رسانی کنند.

وی با بیان اینکه باتوجه به وسعت و استقبال مردم، این راهپیمایی امسال از سه مسیر جداگانه آغاز می شود ادامه داد: مسیر اول از میدان امام حسین(ع)، مسیر دوم از میدان آزادی و مسیر سوم از امامزاده حسن(ع) راس ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح روز اربعین (۲۲ آذر) آغاز و به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ختم می شود.

کتانباف یادآور شد: به جز این سه مسیر از شهرک های اطراف استان تهران، اسلامشهر، ورامین، قیامدشت و پاکدشت نیز مسیرهایی برای پیاده روز اربعین تعیین شده که در نهایت باشعار لبیک یا حسین(ع) به سه مسیر اصلی می پیوندند.

شهردار منطقه 20 در ادامه به دیگر ویژه برنامه های فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری به مناسبت اربعین حسینی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: برپایی مراسم سوگواری، زیارت اربعین، سخنرانی های مذهبی، شب شعر، تعزیه خوانی و نمایش های آئینی و …از سوی سراهای محله ۲۰ گانه با محوریت مساجد و هیئت های مذهبی از جمله برنامه های مدیریت شهری در روز اربعین است.

اتخاذاربعینبرایتمهیداتحسینیدرشهرریلازمپیادهروی
نظرات (0)
Add Comment