اجرای طرح جامع اخلاق شهروندی در جنوب تهران

راگانیوز- شهردار منطقه 20 تهران از شکل گیری کمیته اجرایی طرح آموزش شهروندی با استفاده از ظرفیت های اجتماعی و بهره گیری از نخبگان فرهنگی این منطقه خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شهرداری منطقه بیست تهران، ˈمنصور کتانبافˈ در پنجاه و دومین جلسه شورای فرهنگی شهرداری منطقه 20 گفت: طرح جامع اخلاق شهروندی با محوریت آموزش شهروندی و بهره گیری از نخبگان فرهنگی، زیرساخت های اجتماعی شکل گرفته در محله ها و تمامی ظرفیت های اجتماعی موجود نظیر حوزه های علمیه، مساجد، مدارس، سراهای محله، مهدهای کودک و…بزودی در منطقه 20 اجرایی می شود.

وی افزود: در این طرح جامع پیش بینی شده است تا برای فراگیرشدن و تاثیرگذاری بیشتر مباحث آموزش شهروندی از اقشار تاثیرگذار جامعه محلی نظیر ائمه جماعات، معلمان، شورایاران، بانوان خانه دار، مربیان مهد و… استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش هزینه های جاری مدیریت شهری از مهمترین اهداف طرح جامع اخلاق شهروندی است، تصریح کرد: طرح درس و مباحث در نظر گرفته شده برای این طرح در زمینه های امور شهری نظیر مدیریت پسماند، حمل و نقل عمومی و مبانی ترافیک، حفظ و نگهداشت المان های شهری و فضای سبز و…است.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه آموزش شهروندی باید از مهدهای کودک آغاز شود، اظهار داشت: همکاری و مشارکت با آموزش و پرورش، حوزه های علمیه، مساجد، صنوف و… که مهمترین سرمایه های اجتماعی هستند از اولویت های فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری منطقه 20 محسوب می شوند.

طرح جامع اخلاق شهروندی با محوریت مباحث آموزشی از سوی یکی از نخبگان فرهنگی شهرری تهیه شده که با تصویب محتویات آن از سوی شورای فرهنگی شهرداری منطقه 20 به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

پنجاه و دومین جلسه شورای فرهنگی شهرداری منطقه 20 با حضور شهردار منطقه، قائم مقام، معاون اجتماعی و مدیران ارشد شهرداری منطقه 20، نخبگان فرهنگی شهرری و مدیران ارشد سازمان های فرهنگی و اجتماعی شهرستان ری در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه 20 برگزار شد و نحوه اجرای طرح جامع اخلاق شهروندی مورد بررسی قرار گرفت.

اجرایاخلاقتهرانجامعجنوبدرشهرریشهروندیطرح
نظرات (0)
Add Comment