اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری در شهرستان ری

شهردار منطقه 20 گفت: با تشکیل کارگروه مدیریت شهری در این منطقه، شهرری برای نخستین بار در کشور، طرح یکپارچه سازی اداره شهر را تجربه می‌کند.

منصور کتانباف در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به اینکه کارگروه مدیریت شهری شهرری متشکل از فرماندار ویژه شهرری و شهرداران مناطق 15، 19، 20، حسن آباد، کهریزک و باقرشهر تاکنون سه جلسه رسمی داشته است گفت: نوسازی بافت فرسوده، صیانت از حریم و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز از اولویت‌های این کارگروه است.

شهردار منطقه 20 برقراری بالاترین سطح تعامل، استفاده از تمام ظرفیت‌های مدیریتی و هم افزایی را از اهداف این کارگروه برشمرد و افزود: با اجرای این طرح می توان شهرری را به عنوان پایلوت کشوری طرح یکپارچه سازی مدیریت شهری معرفی کرد چرا که برای نخستین بار در سطح کشور عملیاتی شده است و شاهد اثرات تاثیرگذار آن در منطقه هستیم.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران از مهمانان ویژه این کارگروه

وی به حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران به‌عنوان مهمانان ویژه این کارگروه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: متناسب با موضوع، رئیس کمیسیون عمران و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه‌های رسمی کارگروه مدیریت شهری شهرری حضور داشتند که بر اهمیت جایگاه مدیریتی این کارگروه و لزوم توجه ویژه به شهرری تاکید کردند.

کتانباف با اشاره به اهمیت استفاده از فرصت برنامه پنج ساله دوم مدیریت شهری تهران تصریح کرد: ارائه بسته‌های پیشنهادی و عملیاتی کارگروه مدیریت شهرری به شورای اسلامی شهر تهران از اولویت‌های اجرایی این کارگروه است که با همفکری و هم اندیشی اعضا انجام خواهد شد.

شناسایی و رفع نارسایی‌های قانونی و اداری

کتانباف شناسایی نارسایی ها و مشکلات اداری، اجرایی و قانونی موجود در روند فعالیت‌های جاری را از دیگر اهداف یکپارچه سازی مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: تسریع نوسازی بافت فرسوده و شروع مرحله مطالعاتی احداث تصفیه خانه از مصوبه‌های این کارگروه است که به منظور تبدیل تهدید‌های شهری به فرصت و ثروت با ارائه راهکار و ساز و کار مناسب اجرایی می‌شود.

شهردار منطقه 20 در پایان یادآور شد: علاوه بر جلسه‌های رسمی، هفت کمیته فرعی موضوعی با عناوین حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، فرهنگی اجتماعی، شهرسازی و معماری، فنی و عمران، برنامه ریزی و توسعه شهری و مالی اداری نیز متشکل از افراد باتجربه، کارآمد، متخصصان باصلاحیت و جمعی از نخبگان نیازها و مسائل عمومی شهرها را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند.

تهرانجنوب تهرانراگا نیوزریشهرداری باقرشهرشهرریمدیریت شهریکتانباف
نظرات (0)
Add Comment