احتمالا فرمانداری ری شهردار ری می شود

معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به اینکه شهردار ری بزودی معرفی می‌شود گفت: از گزینه‌های سرپرستی شهرداری ری فرماندار این شهر است…

راگا نیوز:احتمالا فرمانداری ری شهردار ری می شود
به گزارش راگا نیوز محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین اقداماتی که برای جداسازی شهرری از تهران انجام شده است اظهار داشت: اخیراً جلسه‌ای با حضور اعضای شواری شهر تهران، معاون‌های وزارت کشور و استانداری تهران، نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی و شهرداری تهران در این خصوص برگزار شد.

وی ادامه داد: به تمامی مستندات قانونی برای جداسازی ری از تهران در این جلسه اشاره شد و نمایندگان شورای شهر و شهرداری تهران مستندات را قبول کردند و محور مباحث بر این موضوع بود که این جداسازی به نفع مردم نیست.

محمودی بیان داشت: اکثر نمایندگان مجلس موافق این جداسازی هستند و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز از دولت درخواست کرده است که این جداسازی انجام شود.

معاون عمرانی استانداری تهران یادآور شد: کمیته‌ای متشکل از نمایندگان مجلس، شورای شهر، استانداری تهران، شهرداری و وزارت کشور به مدت یک هفته مزایا و معایب این جداسازی را بررسی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شهردار شهرری به زودی معرفی می‌شود بیان داشت: معاون‌های سابق چند وزارتخانه، افرادی که در گذشته شهردار یکی از مناطق تهران بودند و فرماندار ری از گزینه‌های سرپرستی شهرداری ری هستند.

محمودی یادآور شد: براساس مواد ۷،۸ و ۹ قانون شوراها شهری که شورای شهر ندارد در این موارد قائم مقام شورای شهر که استاندار است می‌تواند شهردار را انتخاب کند.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment