احداث دو پلی کلینیک تخصصی در فشافویه

سیدهمایون عباسی بخشدار فشافویه اعلام داشت، به زودی دو پلی کلینیک تخصصی توسط وزارت بهداشت و درمان و سازمان تامین اجتماعی تاسیس می شود.

 به گزارش جام ری سیدهمایون عباسی تشریح کرد: با آغاز تقسیمات کشوری در سال 1316، اولین بخشداری در سال 1336 در بخش فشافویه تاسیس شد که با مساحت1616 کیلومتر مربع که به عنوان بزرگترین بخشداری دراستان تهران می باشد.

وی در ادامه به دشت طلائی حسن آباد اشاره کرد و گفت: در گذشته به علت وجود منابع آبی فراوان کشاورزی در دشت طلائی حسن آباد رونق فراوانی داشته اما امروزه با احداث سد کرج و کمبود شدید آب کشاورزی مردم به  دامداری و کشت گیاهانی که به آب کمتری نیاز دارند،مثل گندم،جو و پسته روی آورده اند.

عباسی تاکید کرد: بخش فشافویه یکی از بزرگترین مراکز دامپروی در شهرستان ری می باشد و روزانه به مقدار 800 تن از شیر مورد نیاز استان تهران توسط این بخش تامین می شود.

عباسی در ادامه در خصوص دیگر پتانسیل های این بخش گفت: در این بخش با احداث فرودگاه امام خمینی(ره)که سومین فرودگاه بزرگ خاورمیانه می باشد یکی از نماد های مهم و شاخص جهت معرفی بخش فشافویه می باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که یکی از بزرگ ترین شهرک های صنعتی در خاورمیانه در این بخش بوده که از2700 واحد تجاری،1650 واحد مشغول به فعالیت است و امید است با حمایت قاطع از بخش تولید و صنعت شاهد شکوفایی هر چه بیشتر در این مجموعه باشیم.

بخشدار فشافویه اضافه کرد: متاسفانه از47 روستایی که در این بخش وجود دارد، به علت کمبود منابع آب، مرکز درمانی و نبود امکانات لازم،40 روستا فاقد سکنه و فقط تعداد 7 روستا داری سکنه است.

وی در ادامه گفت: 22 طرح عمرانی در این بخش برنامه ریزی شده است که تا کنون 9 طرح  تکمیل شده که از جمله این پروژه ها می توان به بهسازی معابر و راه های روستایی اشاره نمود که جزو نیاز های اصلی این بخش می باشد و ساخت سالن ورزشی نیز به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

عباسی در پایان از تاسیس کتابخانه های روستاهایی در روستا های که فاقد کتابخانه هستند همچنین با توجه به فصل تابستان و اوقاغت فراغت از برگزاری برنامه های فرهنگی و تفریحی برای جوانان و نوجوانان فشافویه خبر داد.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment