احداث شبکه آبیاری قطره‌ای در جنگل‌کاری‌های جنوب تهران

 

راگا نیوز: معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 از تجهیز یکصد و شش هکتار عرصه‌های جنگل‌کاری این منطقه به سیستم آبیاری قطره‌ای خبر داد.
 

سعید شیرازی امروز در گفت‌و‌گو با فارس از تجهیز یکصد و شش هکتار عرصه‌های جنگل کاری این منطقه به سیستم آبیاری قطره‌ای خبر داد و گفت: شبکه آبیاری قطره‌ای در 20 هکتار از اراضی جنگل‌کاری بیجین احداث شده است و در 86 هکتار از اراضی جنگل کاری غنی‌آباد نیز در حال اجراست.

معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 صرفه‌جویی در هزینه و انرژی، استفاده بهینه از منابع آبی، رشد بهتر گیاه و امکان استفاده از مواد غذایی همراه با آب آبیاری را از مزایای شبکه آبیاری قطره‌ای برشمرد و خاطرنشان کرد: بیجین، غنی‌آباد، عشق‌آباد، دوتویه، کلاغاییه، کوثر ولایت و دو تویه سفلی از جمله عرصه‌های جنگل‌کاری منطقه 20 هستند که در محدوده حریم شهر تهران قرار گرفته‌اند و توسعه و تقویت این کمربند سبز از جمله فعالیت‌های اولویت‌دار حوزه امور شهری و فضای سبز این منطقه است.

وی در ادامه به کاشت دو گونه بادام کوهی و ارژن در اراضی جنگلی این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: گونه‌های زیتون، زیتون تلخ، کاج، پسته و اکالیپتوس از جمله گونه‌های مقاوم و سازگار با این محیط هستند که در اراضی مورد اشاره کشت شده است.

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 به رشد سرانه فضای سبز در این منطقه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مساحت کل فضای سبز این منطقه 2 هزار و 43 هکتار است که 524 هکتار داخل محدوده و یک هزار و 518 هکتار از آن در بخش حریم و خارج از محدوده این منطقه قرار گرفته است.

نظرات (0)
Add Comment