اختتامیه رقابت های قرآنی شهرستان های استان تهران در شهر ری برگزارشد

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران بیان داشت: مسابقات آموزشگاهی با شرکت 156 هزار نفر و طی چهار روز متوالی از هفته پایانی دی تا اواسط بهمن ماه در سطح آموزشگاه های استان تهران و در 10 رشته حفظ ، قرائت، تفسیرقرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مدیحه سرایی، انشای نماز، احکام، اذان و مداحی انجام شد.

علی کریمی گفت: درمرحله دوم مسابقات که بصورت منطقه ای در نیمه پایانی بهمن و نیمه اول اسفند 93 با حضور 35 هزار880 نفر انجام و تعداد 2هزارو400 نفر از رتبه های اول هر رشته به مسابقات استانی راه پیدا کردند که مسابقات دختران در روزهای 10 و11 و مسابقات پسران 17 و 18اردیبهشت 94 به میزبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری در مجتمع آموزشی شهید غیوری برگزار شد.

** 104 داور ملی مسابقات قرآنی را داوری کردند

وی با اشاره به اینکه 104 داور کشوری، داوری این مسابقات را برعهده داشتند، خاطرنشان کرد: با توجه به نظر سنجی های به عمل آمده از داوران، دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقات نسبت به سال های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته اند که این پیشرفت به خاطر برگزاری دوره های آموزشی در مناطق بوده که از سیاست های حمایتی اداره قرآن، عترت و نماز بوده است.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران افزود: مرحله اول و دوم مسابقات در هر سه مقطع تحصیلی برگزار و مسابقات استانی ویژه دانش آموزان دوره تحصیلی اول و دوم متوسطه از مناطق 20 گانه در 10 رشته شرکت کننده داشت.

وی گفت: از هر منطقه 66 نفر در 10 رشته و در کل 120 نفر دختر و پسر شرکت داشتند که در مجموعه 2هزار و400 نفر از مناطق بیست گانه در این دور از مسابقات با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد بالغ بر96 نفر به مسابقات کشوری راه خواهند یافت و نتایج این مسابقات پایان اردیبهشت اعلام خواهد شد.

کریمی سطح مسابقات را بسیار بالا توصیف کرد و هدف از برگزاری این مسابقات را تمسک جستن به قرآن و اهل بیت (ع) و گسترش تحقیق و پژوهش های کاربردی در موضوعات دینی، ایجاد علاقه مندی به فعالیت های مذهبی و کشف استعدادها، همگانی شدن و گسترش فعالیت ها و فرهنگ قرآنی و افزایش کمی و کیفی قاریان برشمرد.

اختتامیهاستانبرگزارشدتهراندررقابتریشهرشهرریشهرستانقرآنیهای
نظرات (0)
Add Comment