اختتامیه سومین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم در شهر‌ری برگزار شد

راگانیوز: اختتامیه سومین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم ویژه دانش آموزان دوره دوم متوسطه در فرهنگسرای ولاء شهر ری برگزار شد.

به گزارش راگا نیوز، داوود عموحیدری مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرری در این جشنواره، اظهار کرد: در مجموعه آموزش و پرورش شهرری بالغ بر صدهزار دانش آموز در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند.

وی افزود: در سالهای گذشته دانش آموزان زیادی از این شهر در عرصه المپیادها و جشنواره ها موفقیت های خوبی را کسب کردند، به یقین این موفقیت ها به خاطر آرامش روحی و روانی دانش آموزان بوده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرری بیان کرد: یکی از شاخصه های سلامت فرد استقلال فردی است که می تواند در موفقیت فردی تاثیر گذار باشد، دیگر اینکه عقل شخص بر احساسات و عواطف او غالب است و در برابر خواسته ها و امیال خود برده نیست، جایی که عقل حاکم باشد احساسات و عواطف در مسیر درست خود قرار می گیرند.

وی گفت: جوانان و نوجوانان ما در خانواده هایی زندگی می کنند که صبغه اعتقادی دارند امروز اگر نظام در عرصه بین المللی ظهور و بروز پیدا کرده به دلیل وجود جوانان انقلابی است، جوانان ما  قبل از انقلاب در برابر رژیم منحوس پهلوی مقابله و ایستادگی داشتند.

عمو حیدری عنوان کرد: زمانی که امام (ره) فرمودند، کسانی در قنداق‌ها هستند مرا یاری خواهند کرد، منظور همان جوانانی بودند که در سال 57، در مقابل رژیم منحوس پهلوی که پشتوانه آمریکا و شوری بود مقاومت کرده و رژیم را از پا درآوردند.

وی افزود: بسیاری از این شاخصه ها مانند استقلال و آزادی که یکی از شعارهای کلیدی انقلاب اسلامی است بر همگان ظاهر و مشخص است، البته آزادی به معنای درست کلمه، منظور ما آزادی در چارچوب ضوابط و معیارهای اسلام است نه آن آزادی بی حد و حصری که غربی ها در نظر دارند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرری تصریح کرد: امروز در سیستم آموزش و پرورش زمینه بسیار خوبی برای رشد اعتلای همه جانبه دانش آموزان فراهم شده است که در گذشته این ظرفیت وجود نداشت.

وی گفت: دانش آموزان باید با استفاده درست و بهینه  از ظرفیت‌های فعلی زمینه اعتلای جامعه و کشور را بیشتر فراهم کنند.

عموحیدری تاکید کرد: اینکه آمریکا  به بعضی از مسائل این قدر اصرار دارد قابل بررسی است، دانشمندان جوان ما در عرصه های مختلف از جمله  انرژی هسته، موفقیت های قابل توجهی کسب کرده اند که این اتفاق بسیار بزرگی است چون زمانی ما مجبور بودیم تابع سیاست ها ی آمریکاو اروپا باشیم.

وی گفت: این موفقیت ها از تراوشات فکری و خلاقیت جوانان، نوجوانان و دانش آموزان ما ظهور و بروز پیدا کرده است و به طور قطع در آینده برای دانش آموزانی که در عرصه تعلیم و تربیت که در حال یادگیری هستند زمینه رشد بیشتری را فراهم می کند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرری خاطرنشان کرد: امیدوارم خداوند به همه ما توفیق دهد که شاهد نوجوانان و جوانانی بشاش، سالم، خلاق و موفق در همه زمینه ها  باشیم.

آموزیاختتامیهبرگزارجشنوارهدانشدرسالمسومینشدشهررینوجوان
نظرات (0)
Add Comment