ارائه گزارش بازدید مجمع نمایندگان تهران از شهرستان‌های تهران به رئیس جمهور

حسین طلا سخنگوی مجمع نمایندگان تهران با اشاره به سفر امروز این مجمع به شهرستان ری اظهار داشت: مجمع نمایندگان تهران از ابتدای امسال جلساتی با مسئولان شهرستان‌های تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برگزار کرد و بعد از آن مقرر شد نمایندگان تهران در این پنج شهرستان حاضر شده و با مشکلات مردم آشنا شوند.

وی ادامه داد: از این رو، دو هفته پیش نمایندگان تهران در قالب مجمع نمایندگان در شهرستان اسلامشهر حضور یافته و امروز هم برای بازدید به شهرستان ری رفتند؛ در ابتدا، نمایندگان حاضر به 5 گروه تقسیم شده و هر گروه به یک بخش شهرستان ری که شامل فشافویه، خاوران، کهریزک و بخش مرکزی بود، سرکشی و با مشکلات مردم از نزدیک آشنا شدند.
سخنگوی مجمع نمایندگان تهران افزود: نمایندگان نهایتا بعد از بازدید به فرمانداری بازگشته و با حضور استاندار تهران، معاونان استاندار، فرماندار ری، معاونان فرماندار و معاونان شهرستان به بررسی مشکلات پرداختند.
طلا در خصوص موضوعات مطرح شده در سفر امروز مجمع نمایندگان تهران گفت: موضوعاتی که امروز مورد بررسی قرار گرفت، شامل مدیریت شهرستان مانند مدیریت چندگانه در بهداشت و درمان، مدیریت آب و مدیریت انتظامی می‌شود؛ موضوع دوم طرح شده در جلسه امروز درباره آب شرب و کشاورزی در ری بود، چرا که نبود آب کشاورزی کافی باعث شده تا کشاورزان جهت آبیاری از آب فاضلاب تهران استفاده کنند. هرچند با کمک استانداری و جهاد کشاورزی در برخی از این زمین‌ها تغییر الگوی کشت انجام شده و در برخی دیگر از کشاورزی ممانعت به‌عمل آمده است، متأسفانه همچنان شاهد این پدیده نامناسب هستیم.
وی ادامه داد: مقرر شد مدیریت آب منطقه‌ای تهران نسبت به تأمین آب مناسب این دسته از زمین‌ها اقدامات لازم را انجام دهد؛ همچنین در برخی نقاط جمعیتی نسبت به فشار و کیفیت آب انتقاداتی بود که امیدواریم با پیگیری آبفای شهری استان تهران، این مشکل مرتفع شود.
سخنگوی مجمع نمایندگان تهران با اشاره به دیگر مشکلات شهرستان ری اظهار داشت: همچنین امروز بحث تعارضات حریمی شهر تهران و شهرستان‌های اطراف مطرح بود که این از موضوعاتی است که در کمیته مشترک مجمع نمایندگان تهران، شورای شهر تهران، استانداری و شهرداری تهران نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
طلا ادامه داد: موضوع درآمدهای شهری و مالیات بر ارزش افزوده نیز از موضوعات دیگری بود که مقرر شد این موضوع که باعث کاهش شدید درآمدهای شهرداری‌های باقرشهر و کهریزک شده، توسط مجمع نمایندگان تهران، استانداری و وزیر اقتصاد پیگیری شود.
وی افزود: امروز موضوعاتی مانند مسکن مهر، راه‌های دسترسی، حمل و نقل، بافت فرسوده، مشکلات مرکز دفع زباله، آلاینده‌های زیست محیطی و خدمات شهری مانند آتش نشانی و اتوبوسرانی بررسی و مقرر شد که هیئت رئیسه مجمع نمایندگان تهران جلسه مشترکی را با استانداری تهران و فرمانداری ری برگزار کند.
سخنگوی مجمع نمایندگان تهران در پایان ضمن یادآوری درخواست این مجمع برای دیدار با رئیس جمهور گفت: انشاءالله بعد از اتمام سفرهای مجمع نمایندگان تهران به شهرستان‌های تهران، در جلسه‌ای که از سوی مجمع برای دیدار با رئیس جمهور درخواست شده است، جمع بندی مواردی که در چند سفر مجمع به شهرستان‌ها صورت گرفته است و گزارش آن به رئیس جمهور ارائه می‌شود تا به حل مشکلات مردم این شهرستان‌ها کمک شود./
شهرری
نظرات (0)
Add Comment