ارسال ۴۲۰ اثر دانش‌آموزی به نخستین جشنواره ملی آیین دوستی

 به گزارش راگانیوز به نقل از فارس محمد مهدی سلیمی، دبیر جشنواره آیین دوستی اظهار داشت: نخستین جشنواره آیین دوستی با محوریت نامه امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) صبح یکشنبه پنجم بهمن ماه در سرسرای شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تا کنون 420 اثر در قالب‌های وبلاگ، مقاله، داستان یا خاطره، نشریه دانش‌آموزی یا روزنامه‌دیواری و پاسخ به نامه امام رضا(ع) به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

سلیمی افزود: از این تعداد 87 اثر در قالب وبلاگ، 135 اثر در قالب مقاله، 22 اثر در قالب داستان یا خاطره، 60 اثر در قالب نشریه یا روزنامه‌دیواری و 116 اثر هم در قالب پاسخ به نامه امام رضا (ع) با موضوعات “سبک زندگی اسلامی”، “محبت و ولایت” و “معرفت نسبت به امام” بوده است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: دریافت آثار از طریق پست همچنان ادامه دارد و با توجه به آمارهای کسب شده از دفاتر اتحادیه انجمن‌های اسلامی برخی شهرستان‌ها، پیش‌بینی می‌شود تعداد آثار تا پایان هفته جاری به حدود 450 اثر بالغ شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را در این برهه از تاریخ، بازتاب گوشه‌ای از رأفت اسلامی منعکس شده در نامه هشتمین امام شیعیان، با توجه به افراطی‌گری‌های اخیر گروه‌های تکفیری عنوان کرد و گفت: کار داوری آثار از پانزدهم دی ماه توسط هیأت‌های کارشناسی مقدماتی و نهایی آغاز شده و احتمالاً تا روز پایان روز جمعه به طول خواهد انجامید.

دبیر نخستین جشنواره ملی آیین دوستی اظهار داشت: به آن دسته از آثاری که پس از آخرین مهلت ارسال آثار یعنی پنجشنبه ۲۵ دی ماه ارسال شده باشند، فرصت شرکت در دور بعدی جشنواره داده خواهد شد.

وی گفت: تا کنون حضور و سخنرانی حضرت آیت الله محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و حجت‌السلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در اختتامیه این جشنواره قطعی شده است.

 جشنواره ملی آیین دوستی توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهرستان‌های استان تهران با همکاری آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری برگزار می‌شود.

آییناثرارسالبهتهرانجشنوارهدانشآموزیدوستیراگانیوزریشهرریشهریملینخستین۴۲۰
نظرات (0)
Add Comment