از برگزاری مرحله نهایی جشنواره مدهامتان در اصفهان تا برپایی کرسی تفسیر قرآن در ری

 به گزارش راگانیوز ، برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان، اجرای طرح تلاوت نور در ۱۵ مسجد شهرری،برگزاری اولین جلسه کمیته مساجد دهه فجر انقلاب، ۲۸آذر، آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره «بانوی صبور« و برگزاریسلسله جلسات سیری در صحیفه سجادیه در مسجد جامع ازگل از مهم ترین اخبار مساجد و کانون های مساجد در هفته ای که گذشت، است، این خبرها به شرح زیر است.

۱۵مسجد ری مجری طرح تلاوت نور شدند

طرح تلاوت نور در ۱۵ کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان ری آغاز شد.

طرح تلاوت نور گسترده‌ترین طرح در مساجد کشور است که با هدف ترویج فرهنگ اُنس با قرآن، فراهم‌آوری بستر تدبّر و عمل به قرآن کریم، در سال جاری با رویکردی جدید در حال پیگیری است.

بر این اساس، 15 کانون منتخب با نام‌نویسی در پایگاه اطلاع‌رسانی ویژه طرح و ارسال درخواست، موفق شدند که در این طرح گسترده و ملی حضور یابند.

همزمان با اجرای طرح تلاوت نور، نشست‌های تخصصی قرآنی، مسابقات و محافل انس با قرآن با حضور قاریان کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود.

اصفهان میزبان جشنواره قرآنی مدهامتان

مرحله کشوری دهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامّتان امروز 24 آذرماه به میزبانی استان اصفهان آغاز و تا 27 آذرماه ادامه دارد.

راه‌یافتگان به مرحله کشوری این جشنواره قرآنی در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و تفسیر قرآن کریم به رقابت می‌پردازند .مرحله کشوری این رقابت‌ها در دو بخش خواهران و برادران با حضور 262 نفر برگزار می‌شود که در این مسابقات 60 نفر در بخش خواهران و 202 نفر در بخش برادارن شرکت می‌کنند.

در این دوره از جشنواره قرآنی «مدهامّتان» رقابت‌های بانوان بسیار پررنگ دیده شده است و امسال برای نخستین‌بار مرحله کشوری این مسابقات به صورت هماهنگ با رقابت‌های برادران برگزار می‌شود.

پس از پایان رقابت‌ها و معرفی نفرات برتر، 3 نفر از برگزیدگان شامل نفرات اول رشته حفظ در بخش خواهران و برادران و نفر اول رشته قرائت برادران به سی‌وهشتمین دوره مسابقات کشوری اوقاف راه می‌یابند. سال گذشته 2 نفر از برترین‌های جشنواره مدهامّتان به مسابقات سراسری قرآن اوقاف راه یافتند.

 برگزاری اولین جلسه کمیته مساجد دهه فجر انقلاب

اولین جلسه کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی دوشنبه ۲۳ آذر ماه در ستاد عالی کانون های مساجد کشور برگزار شد.

بررسی و تبادل نظر در خصوص برنامه های سال گذشته، تعیین مهم ترین اصول و سیاست های حاکم بر برنامه های سال ۹۴ و تقدیر از اقدامات سال گذشته دستگاههای عضو کمیته دهه فجر انقلاب اسلامی از مهم ترین اهداف برگزاری این نشست است.

۲۸ آذر؛ آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره «بانوی صبور«

 مسئول دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان شرقی مهلت ارسال اثر به دومین جشنواره «بانوی صبور» را تا ۲۸ آذر ماه اعلام کرد.

محمد هادی نیا، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال اثر به دومین جشنواره بانوی صبور تا ۲۸ آذر ماه اعلام شده است،  گفت: تاکنون هزارو 27 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی بیان کرد: تاکنون در رشته کتابخوانی 520 نفر و در رشته پیامک و دلنوشته 90 نفر شرکت کرده و در رشته های وبلاگ نویسی 138 اثر، شعر 276 اثر و در رشته نشریه تجربی سه اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان اینکه دومین جشنواره بانوی صبور با محوریت حضرت زینب(سلام الله علیها) و به صورت کشوری به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار می شود، اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری الغدیر سیس شبستر، با نظارت و حمایت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان شرقی و با مشارکت ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در راستای آشنایی بیشتر مخاطبین با سیره وسنت آن بانوی بزرگوار و نیز تولید آثار فاخر فرهنگی هنری با بهره گیری از زندگی سراسر افتخار و نورانی ایشان اقدام به برگزاری جشنواره “بانوی صبور” کرد.

سلسله جلسات سیری در صحیفه سجادیه در مسجد جامع ازگل

سلسله جلسات سیری در صحیفه سجادیه سه شنبه هر هفته در مسجد جامع ازگل برگزار می شود.

 سلسله مباحث سیری در صحیفه سجادیه با سخنرانی آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا، سه شنبه هر هفته بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع ازگل برگزار می شود. مسجد جامع ازگل در شمیران جاده لشگرک، نرسیده به شهرک شهید محلاتی، ازگل واقع است.

آیین تجلیل از قاریان قرآنی منطقه ۱۵ در مسجد جامع ولی عصر(عج)

مجمع قاریان و قرآنیان منطقه ۱۵ روز یکشنبه ۲۹ آذر در مسجد جامع ولی عصر(عج) برگزار می شود.

در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه به ویژه در شهر تهران و با هدف تجلیل از فعالان قرآنی منطقه 15و نیز ایجاد تشکل قرآنیان، مجمع قاریان و قرآنیان در مسجد جامع ولی عصر(عج) منطقه 15 اجرا می شود .

مجمع قاریان و قرآنیان منطقه 15 بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور نخبگان قرآنی،اساتید،قاریان ممتاز و بین المللی، گروهای هم خوانی و تواشیح، سخنرانی اندیشمندان قرآنی، همراه با اهدای نفیس خواهد بود .

اجرای کرسی های تفسیر قرآن کریم در ۱۸۰ مسجد شهر ری

 کرسی های تفسیر قرآن کریم در ۱۸۰ مسجد شهر ری در راستای نهضت قرآن آموزی برگزار می شود.

حجت الاسلام اصلانی، مدیر ناحیه شیخ صدوق مرکز رسیدگی به امور مساجد از اجرای کرسی های تفسیر قرآن کریم در 180 مسجد شهر ری خبر داد و گفت: بر اساس کرسی های تفسیر قرآن کریم که در این مساجد برگزار می شود هر هفته یک آیه از قرآن کریم تفسیر می شود و  تا پایان سال 52 آیه در این مساجد تفسیر می شود و کرسی های تلاوت قرآن کریم هم در۱۵ مسجد این ناحیه برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح نهضت قرآنی سعی در پررنگ کردن جایگاه قرآن و فعالیت های قرآنی در مسجد دارد و به تمام ابعاد قرآن از جمله تفسیر، حفظ، قرائت، تلاوت و مفاهیم می پردازد، تصریح کرد: بحث کرسی های تفسیر در دو بحث تفسیر ترتیلی و موضوعی برگزار می شود که هر هفته یک آیه توسط امام جماعت  مطرح می شود.

حجت الاسلام اصلانی از برگزاری برنامه های آموزشی ویژه ائمه جماعات، روحانیون، خانواده های آنها و  هیئت امنا و خدام مساجد خبر داد و افزود: طرح های هادیان، حکمت، صدرا، فیضیه، تعالی، امین و طرح کرامت در مساجد این منطقه برگزار می شود و در حال حاضر ثبت نام از این طرح ها در ناحیه مرکز رسیدگی به امور مساجد شیخ صدوق در حال انجام است.

ریشهرریقرانمسابقهمساجد
نظرات (0)
Add Comment