از سوئیس تا “خانلوق” فشافویه؛ ساخت مدرسه مفیدترین قدم است

 راگا نیوز:جوان ترین خیر مدرسه ساز کشور که 15 سال دارد، گفت: از نظر من ساخت مدرسه مفیدترین قدمی است که هر فرد می تواند بردارد.

آبتین آقاگلیان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از همین امسال فعالیت خود را به عنوان یک خیر آغاز کرده ام و اولین مدرسه را در روستای “خانلوق” فشافویه می سازم.

نوجوان خیر مدرسه ساز با اشاره به اهداف خود در ارتباط با ساخت مدرسه اظهار داشت: من این مدرسه را می سازم تا فرزندانی که می خواهند در این مکان درس بخوانند، آموزه هایشان در زندگی راهی را به آنها نشان داده و راهنمای آنها باشد.

وی تصریح کرد: ترجیح می دهم چیزی بسازم  که بخواهد نتیجه ای سودمند داشته باشد و سبب تولید چیزهای دیگر شود نه اینکه مکانی ساخته شود که هیچ نتیجه سودمندی برای مردم نداشته باشد.

آقاگلیان با اشاره به نامگذاری این مدرسه به نام خودش ادامه داد: قرار است کل هزینه ساخت مدرسه بر عهده خودمان باشد و هیچ فرد دیگری در ساخت آن به ما کمک نخواهد کرد.

احساس کردم که باید برای کشور خودم کاری انجام دهم

وی تأکید کرد: من که در خارج از کشور تحصیل می کنم، حدود شش ماه پیش در کشور سوئیس احساس کردم که باید برای کشور خودم کاری انجام دهم و همان طور که در آنجا فرهنگسازی برای کمک به کشورهای دیگر می شد، فکر کردم که باید در اولین قدم به کشور خودم در رفع مشکلاتش کمک کنم.

این نوجوان خیر مدرسه ساز یادآور شد: فکر می کنم ساخت این مدرسه مفیدترین قدم باشد و اگر حتی سالی یک دکتر از این مدرسه خارج شود و یکی از آنها بتواند در “خانلوق” حسن آباد فشافویه یک درمانگاه بسازد، تأثیر بسزایی برای همه داشته باشد.

پدر آقاگلیان نیز در حاشیه این گفتگو، در خصوص فرزند خیر خود اظهار داشت: آبتین  همیشه در دلش این بوده که همنوع و همسن های خودش امکانات تحصیلی داشته باشند و از سنین کمتر اعتقاد داشت که دیگر نباید چیزی به نام بیسوادی وجود داشته باشد.

حمید آقاگلیان ادامه داد: آبتین با این عشق و علاقه از سن 15 سالگی با نیت شروع به این کار کرد و امیدوارم که خداوند نیز او را یاری کند تا این مسیر را در دراز مدت ادامه بدهد

نظرات (0)
Add Comment