از نقش بانوان در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه تا اعطای تسهیلات بدون بهره به زنان سرپرست خانوار

 سومین کارگروه بانوان و امور خانواده این شهرستان صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

گودرز همتی، سرپرست معاونت سیاسی انتظامی فرمانداری اسلامشهر در این کارگروه اظهار کرد: نقش زن در جامعه نباید نادیده گرفته شود، زنان در تمام ابعاد زندگی انسان‌ها نقش‌آفرین بوده و نیز نسل آینده جامعه به دست بانوان تربیت می‌شود، این رسالت بزرگی است که بر دوش زنان نهاده شده است.

وی بیان کرد: بنا بر تحقیقات علمی ثابت شده که استقامت زنان چندین برابر آقایان است و همسر، مادر و دختر در تمام عرصه‌های زندگی بار جامعه را بر دوش می‌کشند.

سرپرست معاونت سیاسی، انتظامی فرمانداری اسلامشهر با اشاره به نقش مؤثر زنان در فرهنگ جامعه تأکید کرد: نقش زنان در ارتقا و ترویج فرهنگ بسیار مؤثر، پررنگ و کارساز است و باعث سازندگی و رونق شهرستان و جامعه می‌شود.

وی انتقال فرهنگ و اهمیت حفظ حجاب به نسل آینده را یکی از وظایف بانوان خواند و گفت: فرزندان و آینده‌سازان جامعه نباید احساس کنند که مقوله حجاب اجباری است، باید به نسل آینده بفهمانیم که اگر حجاب داشته باشند، در برابر بسیاری آسیب‌های اجتماعی مصون و در امان خواهند بود، زنان و اقشار مختلف جامعه ما باید به این درک برسند.

همتی با اشاره به کاهش میزان آب و صرفه‌جویی در مصرف این نعمت الهی اظهار کرد: در تمام دنیا اگر آبی که به محصول داده می‌شود، به لحاظ ارزش‌افزوده هزینه زیادی داشته باشند، آن محصول کشاورزی را وارد می‌کنند تا هم در مصرف آب کشاورزی صرفه‌جویی شود و هم قیمت تمام‌شده محصول کاهش یابد، ما نیز باید در تولیدات محصولات کشاورزی میزان مصرف آب و قیمت محصول را در نظر بگیریم.

وی بیان کرد: آبی که به محصولات کشاورزی داده می‌شود، با کود و سم مخلوط شده و در نهایت به آب زیرزمینی برگشته و منابع زیرزمینی را آلوده می‌سازد، بنابراین باید سمتی برویم تا به‌صورت بیولوژی با آفت‌های کشاورزی مبارزه کنیم.

سرپرست معاونت سیاسی، انتظامی فرمانداری اسلامشهر خاطرنشان کرد: شما بانوان جامعه نقش مهمی در مصرف بهینه آب و حفظ محیط زیست دارید و این فرهنگ باید توسط اقشار مختلف به‌ویژه بانوان در جامعه القا شود، در ساعاتی که با خانواده در طبیعت سپری می‌کنید به طبیعت آسیب نرسانید و با آن آشتی باشید و نسل آینده را طوری تربیت کنید که دلسوز جامعه و طبیعت باشند.

*اعطای تسهیلات بدون بهره به زنان سرپرست خانوار

فتانه امیری، مشاور فرماندار اسلامشهر در امور بانوان و خانواده نیز اظهار کرد: اسلامشهر در حاشیه شهر تهران قرار داشته و اکثر شهروندان این شهرستان قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه هستند، بنابراین با رایزنی‌های انجام‌شده قرار است وام بدون بهره به زنان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست تعلق گیرد و شناسایی این زنان برعهده شما نمایندگان ادارات است تا از بین همکاران، ارباب‌رجوع و همسایه‌ها کسانی که واجد شرایط هستند را به فرمانداری معرفی کنید.

وی تأکید کرد: برای صندوق‌های خرد روستایی نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است که با شناسایی این روستاییان و حمایت از آنها اعتبارات لازم برای کارآفرینی به آنها تعلق خواهد یافت.

امیری تصریح کرد: فرماندار به‌عنوان حاکم شهرستان و نماینده عالی دولت است و باید موازی‌کاری ادارات را انجام دهد و اقدامات مثبت را برجسته کند و اگر بانوی کارآفرین و نخبه در شهرستان داریم، ارگان‌ها و ادارات موظفند این خانم را به‌عنوان یک شهروند برجسته سازند و به نهادها و ارگان‌های بالاتر از شهرستان معرفی کنند.

وی افزود: اگر ببینم در حیطه کاری حق کسی اجحاف می‌شود برخورد خواهم کرد. من به‌عنوان مشاور فرماندار در امور بانوان و خانواده موظفم از زنان شهرستانم اعم از کشاورز، نخبه، کارآفرین، سرپرست خانوار و … حمایت کنم و اگر شما نمایندگان بانوان ادارات نمی‌توانید این زنان را شناسایی و معرفی کنید، استعفا دهید.

*شناسایی و حمایت از بانوان نخبه و کارآفرین

مشاور فرماندار اسلامشهر در امور بانوان و خانواده ثبت‌نام بانوان شاخص، نخبه و کارآفرین در سایت حامی بانو به منظور تبادل نظر و فروش محصولاتشان را از وظایف بانوان نماینده ادارات عنوان و از نمایندگان ادارات خواست تا با شناسایی بانوان شاخص شهرستان از آنها حمایت کند.

وی در پایان متذکر شد: ارائه برنامه پیشنهادی شش‌ماهه تابستان و پاییز در زمینه سمینارها و برنامه‌های فرهنگی آموزشی، معرفی طراحان لباس جهت برگزاری مسابقه طراحی پوشش اسلامی مناسب بانوان و هماهنگی برای برگزاری نمایشگاه‌های فصلی یا دائمی برای فروش و ارائه محصولات بانوان کارآفرین از دیگر برنامه‌هایی است که باید توسط نمایندگان بانوان ادارات اسلامشهر پیگیری شود.

فارس

اسلامشهربانوانراگانیوزکارآفرین
نظرات (0)
Add Comment