استاد فرج ازآمادگی کامل مدیریت شهری برای رفع مشکلات شهروندان خبر داد

 

شهردار باقرشهر از آمادگی مدیریت شهری برای همکاری با ادارات و سازمان‌ها در راستای رفع مشکلات شهروندان خبر داد.

 

 

به گزارش راگا نیوز به نقل از سایت اطلاع رسانی شورای اسلامی باقرشهر، سعید استادفرج ظهرجمعه به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه باقرشهر در جمع مردم این شهر به ایراد سخن پرداخت،ایشان  شهروندان باقرشهری را شهروندان قانون‌مداری دانست و اظهار داشت: اهالی باقرشهر همواره با مشارکت بالای خود در مدیریت شهری، پشتیبان برنامه‌های سازندگی و آبادانی شهر بوده‌اند.

شهردار باقرشهر با اشاره به هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، به توضیح شرایط کالبدی باقرشهر پرداخت و طی سخنانی از مردم خواست تا با مقاوم سازی ابنیه خود و رعایت اصول ایمنی در ساخت و سازها و همچنین فراگیری آموزش‌های شهروندی در خصوص امدادرسانی و امدادجویی، میزان اثرات بلایای طبیعی را کاهش دهند.

استاد فرج در ادامه با اشاره به مشکلات مهم شهر از جمله آب باقرشهر گفت: آب آشامیدنی پاک و سالم حق طبیعی شهروندان عزیز است و نباید بهداشت آب، دغدغه شهروندان باشد. من می‌دانم که کیفیت آب شهر مطلوب نیست و شما با مشکلاتی مواجه هستید این مشکلات باید از طرف ادارات مرتبط مانند اداره آب و فاضلاب حل شود.

وی ادامه داد: با این حال از آنجا که دغدغه مردم عزیز مشکل و دغدغه ما نیز هست، شهرداری اعلام آمادگی می‌کند در صورت ورود این ادارات برای حل مشکل آب باقرشهر، به مبلغ ده میلیارد ریال در سال 93، برای حل مشکل آب باقرشهر مساعدت خواهد کرد.

اختصاص 10 میلیارد اعتبار در راستای رفع مشکل آب باقرشهر

شهردار باقرشهر در ادامه با اشاره به مشکلات شهروندان باقرشهری در خصوص کانال آب منتهی به جنوب تا جنوب شرقی شهر که شهروندان آن محلات را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است نیز گفت: شیب موجود در این قسمت شهر منجر می‌شود تا آب به راحتی نتواند از این کانال عبور کند و متاسفانه شاهد انباشت لجن و متعفن شدن این محدوده به علت انباشت زباله‌های ریز می‌شود که بوی آزار دهنده آن شهروندان را ناراحت می‌کند.

استاد فرج افزود: همچنین در گزارش‌هایی که من دیدم متاسفانه در فصل بارندگی این راکد بودن آب باعث می‌شود، آب آلوده از انهار به داخل منازل شهروندان برگردد که آنها را با مشکلاتی روبرو می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در برنامه سال 93 مبلغ ده میلیارد ریال اختصاص می‌دهیم تا این مشکل نیز حل شود. نمایندگان خوب مردم در شورای اسلامی افرادی تحصیل‌کرده و مدبر هستند و به همه امور شهری توجه دارند و قطعاً با مساعدت آنها این مشکل در سال 93 رفع خواهد شد.

مصلی باقرشهر از آخرین استاندارهای لازم ساختمانی بهره‌مند است/مصلی باقرشهر نگین فیروزه‌ای شهر در برنامه‌های عبادی ـ سیاسی منطقه است

استاد فرج همچنین با تقدیر از عوامل سهیم در احداث مصلی بزرگ باقرشهر و همچنین امام جمعه شهر در خصوص رسیدگی به امور عمرانی مربوط به آن عنوان کرد: حضور امام جمعه شهر و مسئولان دلسوز در پیگیری امور عمرانی این مصلی کمک کرده است تا روند اجرایی کار سرعت بالایی داشته باشد. این ساختمان از نظر مقاوم سازی از آخرین استانداردهای لازم ساختمانی بهره‌مند است و در مواقع خطر می‌تواند جان پناه مناسبی برای مردم شهر باشد.

شهردار باقرشهر گفت: مصلی باقرشهر همچون نگین فیروزه‌ای شهر در برنامه‌های معنوی و عبادی ـ سیاسی شهر می‌درخشد و با برنامه ریزی‌های مدون امام جمعه شهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد موسوی قطعا محوریت‌های معنوی و آموزشی خوبی در آنجا برای شهروندان در حال اجراست. این ساختمان می‌تواند جدا از مامن امن و آرام برای دعا و نیایش در مواقع خطر، پناهگاهی مناسب برای شهروندان باشد.

اعتبار 10 میلیاردی برای تکمیل مصلی باقرشهر

وی با اشاره به زلزله خیز  بودن منطقه گفت: همه ما می‌دانیم باقرشهر بر روی گسل خطرناک کهریزک قرار دارد و در زمان زلزله اگر مدیریت بحران باقرشهر و کهریزک درست عمل نکنند با فاجعه‌ای انسانی روبرو می‌شویم به‌ویژه اینکه که متاسفانه در بازدید از شهر مشاهده شد که برخی از ابنیه با نهایت بی‌احتیاطی و فاصله بسیار از اصول ایمنی ساخته شده است.

استاد فرج عنوان کرد: مصلی بزرگ شهر می‌تواند در مواقع حوادث طبیعی برای مردم سقف امنی باشد. شهرداری باقرشهر به جهت اهمیت این ساختمان در شهر و همچنین ضرورت اعتلای شاخصه‌های معنوی اعلام آمادگی می‌کند در این دوره پنج برابر دوره قبل، یعنی به میزان ده میلیارد ریال در پیشبرد امور عمرانی این مصلی کمک کند.

شهردار باقرشهر در بخش پایانی این سخنرانی با تقدیر از همراهی و مساعدت شورای اسلامی در اجرای طرح‌های مطالعاتی و عمرانی شهر، ایشان را نمایندگانی شایسته و لایق برای مردم فهیم شهر دانست و دغدغه آنها را ساختن شهری زیبا و امن برای مردم باقرشهر برشمرد.

امام جمعه باقرشهر در خطبه های این هفته نماز جمعه  ضمن تشکر از ایراد سخنرانی شهردار باقرشهر اظهار داشت : شهرداری باقرشهر طی شش سال گذشته هیچگاه برای ادای توضیحات و ارائه گزارش  از سنگر نماز عبادی سیاسی جمعه استفاده نکرده است و این اقدام آقای استاد فرج شهردار محترم آغازی مجدد و سازنده در این مسیرمی باشد .زیرا که ایشان طی سالهای  حضورشان در شهرداری همیشه با شرکت در نماز جمعه به بیان نظرات و اندیشه های  خود میپرداختند.

استاد فرجباقرشهرراگا نیوزریشهردار باقرشهرشهرریمصلی باقرشهرنماز جمعه
نظرات (0)
Add Comment