استاندار تهران: با تحقق اقتصاد مقاومتی میتوان کشاورزی را محور اقتصاد و تولید قرارداد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، سید حسین هاشمی در همایش تجلیل از 56 تولید کننده برتر ملی و استانی بخش کشاورزی استان تهران که در شهرستان ری و با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی ، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاوری ، فرمانداران و مسوولان جهاد کشاورزی استان برگزار شد ، با اشاره به اینکه انرژی آب قابل تولید نیست، اظهار داشت: متاسفانه در زمینه کشاورزی مسئله کمبود آب به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های ساختار مدریتی کشور مبحث بسیار جدی است.

وی با بیان اینکه پس باید در مدیریت مصرف آب در تمامی بخش ها تجدید نظر کرد ، افزود: تا پیش از این تنها برای 35 هزار هکتار از 211 هزار هکتار اراضی قابل کشت استان تهران ، سیستم آبیاری تحت فشار راه اندازی شده بود که با اجرای طرح های مطالعاتی و برنامه ریزی های انجام شده و همچنین عملیات اجرایی صورت گرفته این میزان طی سه سال آینده به دو برابر افزایش خواهد یافت .

هاشمی با اشاره به اینکه عزت و اقتدار نظام مرهون بخش تولید است بیان داشت: تولیدکنندگان جزو طبقه برتر جامعه هستند زیرا پشتوانه کشور در زمینه اقتصادی و اجتماعی هستند و باید از آن‌ها حمایت‌های مطلوبی صورت بگیرد.

وی گفت: تغییر در نوع کشت و برنامه ریزی مطلوب جهت کاهش در مصرف آب برای تولیدات محصول جدید در اراضی کشاورزی از دیگر مباحث مطرح شده در سطح استان می باشد که تا پیش از این روش نه تنها برای اقتصاد استان بلکه برای کشور نیز خساراتی در برداشت که با تمهیدات در نظر گرفته شده و کسب نظر کارشناسان ، تغییر نوع کشت با توجه به نوع اراضی قابل اجرا خواهد بود .

استاندار تهران ضمن اشاره به نیاز جامعه فردا در خصوص تامین امنیت غذا تصریح کرد:بدون شک به منظور نیل به امنیت غذایی علاوه بر اتخاذ سیاستهای مطلوب و برخورداری از منابع کافی باید تولید کشاورزی به گونه‌ای باشد که تمامی نیازهای جامعه را برآورده کند.

هاشمی با تاکید بر لازم و ملزوم بودن متغیرهای مدیریتی در حوزه کشاورزی اذعان داشت: با توجه به اهمیت و ضرورت مدیریت و اقتصاد کشاورزی، این عامل به عنوان شرط کافی تولید تلقی می‌گردد. بنابراین به منظور تولید کشاورزی مطلوب و بهینه، وجود عوامل فیزیکی و غیرفیزیکی تولید در کنار یکدیگر لازم و ملزوم هم می‌باشند.

وی در ادامه بیان داشت :در عرصه فعالیت‌های کشاورزی، حضور متخصصانی که علاوه بر دانش کشاورزی، اصول علم اقتصاد را نیز فراگرفته باشند و بتوانند با استفاده از تجربیات و دانش خود، در زمینه برنامه‌ریزی و تهیه طرح‌های تولیدی محصولات کشاورزی بطور اقتصادی فعالیت کنند، از ضروریات تحول کشاورزی کشور است .

نماینده عالی دولت در استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مضر بودن بعضی اقدامات کشاورزان در فرایند فعالیتی خود عنوان کرد: استفاده بیش از حد از سموم و کود شیمیایی در کشاورزی مضر است که متاسفانه به روشهای سنتی در ارضی کشاورزی در حال استفاده می باشد و این روش خساراتی نه تنها برای کشاورزی استان بلکه برای کشور نیز به دنبال خواهد داشت که شیوه ای صد درصد غیراصولی است .

وی گفت: باید کیفیت زمین های کشاورزی را بالا برد و به دنبال آن بهره وری نیز بالا می رود و از این نظر استان تهران باید الگوی دیگر مناطق کشور باشد و در قانون بودجه کشور بعد از آموزش و پرورش ، بخش کشاورزی از اعتبارات خوبی برخوردار است که این موارد را می توان به نحو مطلوب اجرایی کرد .

استاندار تهران در خصوص تجلیل از تولید کنندگان برتر استان در بخش کشاورزی گفت: اقتدارنظام در بخش تولید تعریف میشودچراکه تولید در بخش صنعت ، معدن ، دام و آبزی پروری و کشاورزی به عنوان پشتوانه اقتصاد کشور به شمار می روند و تجلیل از جایگاه و اقدام کشاورزان ساعی امری پسندیده و قابل تحسین است .

وی با تاکید و اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی افزود: اگر کشوری در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد حتما به پشتوانه تولیدات آن است، بهترین فرصت پیش آمده برای حرکت به سمت تولید الگو قرار دادن اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به پتانسیلهای کشاورزی می باشد که استان تهران با توجه به امکانات خوبی که در اختیار دارد می تواند در این بخش سرآمد دیگر مناطق کشور باشد .

وی گفت: اگراستان تهران در بخش کشاورزی تقویت شود دیگر نیازی به بودجه های دولت و درآمدهای نفتی ندارد و از حتی می تواند با تکیه بر توان و امکانات زیرساختی مطلوبی که دارد ، چند استان نیازمند به حمایت را هم تقویت کند .

در این آیین از 56 تولید کننده برتر استان تهران که تعدادی از آنان در سطح ملی نیز به عنوان تولید کننده برتر معرفی شدند با اهدای لوح و تندیس و پاداش نقدی تقدیر شد .

استانداراقتصادباتحققتهرانتولیدراشهرریقراردادمحورمقاومتیمیتوانوکشاورزی
نظرات (0)
Add Comment