استقرار 40 پایگاه روبان آبی ویژه بیماران دیابتی در منطقه 20

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 از استقرار و فعالیت پایگاه‌های غربالگری، اطلاع رسانی و سلامت همزمان با هفته ملی دیابت خبرداد.

حبیب الله غفوری اظهار داشت: ایستگاه‌های سلامت در 40 نقطه شهرری به منظور اطلاع رسانی و آموزش نحوه مدیریت بیماری دیابت مستقر شده‌اند و تا 3 آذر فعال هستند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 به اهمیت ارتقای سلامتی شهروندان اشاره کرد و افزود: تشخیص اولیه، شناخت علائم، نحوه درمان  و پیشگیری بیماری دیابت از مواردی است که مراجعه کنندگان نسبت به آن آگاهی پیدا می کنند و در نهایت به صورت نمادین با بستن روبان آبی به عضویت کمپین روبان آبی در می آیند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این ایستگاه ها در روستاهای شهرری و در محدوده حریم مستقر شده اند تا ساکنین آن محدوده نیز از این خدمات بهره مند شوند، یادآور شد:  ایستگاه مترو شهرری، جوانمرد، علائین، تقی آباد، غنی آباد، دولت آباد، اقدسیه، دیلمان، شهادت، فیروزآبادی، صفائیه و… از جمله ایستگاه های سلامت هستند که در محل های پرتردد و کلیدی منطقه 20 نسبت به ارائه خدمات مشاوره ای و پزشکی اقدام می کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 در پایان اظهار داشت: برپایی همایش و کارگاه های آموزشی، تشکیل حلقه آبی در فرهنگسرای ولاء، غربالگری، توزیع بروشورهای آموزشی، تبلیغات محیطی و عضوگیری خانه های سلامت از دیگر اقدامات مدیریت شهری همزمان با هفته ملی دیابت است که با مشارکت تشکل های مردم نهاد و مدیران محله در سطح محله های منطقه 20 در حال اجراست.

تهرانجنوب تهرانراگا نیوزریشهرداری باقرشهرشهرری
نظرات (0)
Add Comment