استقلال و عزت امروز مردم ایران اسلامی ودیعه امام راحل و شهدا است

[heading]امام جمعه شهرستان ری با اشاره به فرارسیدن بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل (ره) گفت: استقلال، آزادی و عزت امروز مردم ایران اسلامی ما ودیعه امام راحل و شهدای انقلاب است.[/heading]

 حجت الاسلام سیدˈعلی شاهچراغیˈدر خطبه های این هفته نمازجمعه در مصلای بزرگ ری افزود: مردم ما فراموش نخواهند کرد که در واقع این امام راحل(ره) و شهدا بودند که انسانیت و آزادگی ما را در سایه اسلام و انقلاب اسلامی حفظ کردند.

وی با بیان اینکه، مردم وفادار میهن اسلامی نیز در طول 25 سال گذشته هر ساله پر شور تر از گذشته در مرقد مطهر معمار کبیر انقلاب، قدردان امام خود بوده اند و یاد امام راگرامی داشته اند، اظهار داشت: پیام مردم در این حضور گسترده توجه و ادامه راه امام راحل و شهدا است.

امام جمعه شهرستان ری در ادامه، توکل به خدا را از ویژگی های اخلاقی امام راحل عنوان و تاکید کرد: امام با همین ویژگی ها به شرق و غرب تاخت و تودهنی محکمی به همه ابرقدرت ها زد.

وی اعتماد و تکیه به مردم را از دیگر ویژگی های امام راحل برشمرد و گفت: امام با تکیه بر همین مردم در برابر محمد رضاشاه، آمریکا و تمامی توطئه های داخلی و خارجی ایستاد.

شاهچراغی در ادامه به فرازهایی از سخنان امام راحل اشاره کرد و افزود: برخوردای از ایمان، وحدت و همچنین پشتیبانی از ولایت فقیه مملکت را از هرگونه آسیب دور خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: روزی که پیکر امام راحل بر زمین بود خبرگان ملت رهبری شایسته را برای ملت ایران انتخاب کردند که همانند امام راحل بر دشمنان انقلاب اسلامی می خروشد، توکل برخدا دارد و تسلیم ناپذیر است.

خطیب جمعه شهرستان ری با اشاره به فتنه های گوناگونی که در طول 25 سال گذشته و پس از ارتحال امام راحل برای این ملت بوجود آمد، افزود: اگر تدابیر هوشمندانه و درایت های رهبر معظم انقلاب در طول این سال ها نبود، معلوم نبود دشمنان نظام اسلامی چه بر سر این انقلاب و ملت چه می آوردند.

وی همچنین در بخش دیگری با اشاره به تهدیدات اخیر رییس جمهوری آمریکا در خصوص اینکه گزینه نظامی علیه ایران هنوز بر روی میز است، گفت: تا به هنگامی که ملت انقلابی ایران در صحنه حضوری گسترده دارد آمریکا و همتایان غربی آن هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

شاهچراغی در بخش های دیگر خطبه نمازجمعه این هفته شهرستان ری در خصوص ماه شعبان گفت: ماه شعبان بهترین فرصت انس با خداست و امامان ما شیعیان اهتمام ویژه ای در خواندن مناجات شعبانیه در این ماه داشتند.

وی ضمن گرامیداشت سوم شعبان روز ولادت با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از افتخارات نظام است و در طول دوران پس از انقلاب در عرصه مقابله با ضد انقلاب نقش خیلی حساسی داشت.

وی تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حماسه هشت سال دفاع مقدس با فرماندهان دلیر و شجاع خود در کنار ارتش جمهوری اسلامی فداکارانه از میهن اسلامی دفاع کرد و در دوران پس از جنگ نیز به سازندگی کشور اهتمام داشته است.

امام جمعه شهرستان ری گفت: سپاه پاسداران هم اکنون نیز تحت امر رهبر معظم انقلاب نقش جدی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان که نسل جوان را هدف قرار داده اند ایفا می کند.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment