اصلاح و ارتقاء ساختار اداری ری

معاون استاندار تهران ری را پایگاه قهرمانی کشور خواند و گفت: اصلاح و ارتقاء ساختار اداری ری از اولویت‌های مهم شهرستان ری است.

به گزارش راگا نیوز به نقل از فارس، هدایت‌اله جمالی‌پور ظهر امروز در نشست مشترک کمیته برنامه‌ریزی استان تهران و شهرستان ری که با حضور استاندار تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه 3 هزار و 287 واحد مسکن مهر در شهرستان ری در حال احداث است، اظهار داشت: 9 پروژه مسکن مهر در شهرستان ری با استعداد 3 هزار و 287 واحد مسکونی در بخش‌های خرید تضمینی دولت و خود مالکی اجرا شده است که بخشی از آن‌ها تکمیل و آماده بهره‌برداری است.

فرماندار ویژه شهرستان ری مباحث زیرساختی را مشکل اساسی این پروژه‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد با تلاش و همت مسئولان دستگاه‌ها این مشکلات رفع شود.

وی در ادامه وضعیت بهداشتی شهرستان ری را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: شهرستان ری که بالغ بر 800 هزار جمعیت دارد دارای دو بیمارستان با قدمت بالای 7 سال است که ظرفیت این بیمارستان‌ها در مجموع 760 تختخواب است که در حال حاضر 540 تخت آن فعال است.

جمالی‌پور با بیان اینکه شهرستان ری دارای 27 خانه بهداشت شهری و روستایی است،افزود: هم‌اکنون 18 خانه بهداشت در حوزه شهری و شش خانه در حوزه روستایی شهرستان قرار دارند و علی‌رغم این خانه‌های بهداشت در حال حاضر وضعیت ری نسبت به سرانه استان تهران و کشور پایین است.

معاون استاندار تهران فرسودگی مراکز بهداشت و درمان، کمبود کادر پزشکی در شهرها و روستاها و … را از جمله مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان شهرستان ری برشمرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ری پایگاه قهرمانی کشور است، عنوان کرد: ری مهد پرورش قهرمانان جهان و المپیک و داوران بین‌المللی رشته‌های مختلف ورزشی است.

فرماندار ویژه شهرستان ری بیان کرد: علی‌رغم وجود استعدادهای فراوان ورزشی در این شهرستان متاسفانه شاهد مشکلاتی همچون کمبود اعتبارات ورزشی، فرسودگی و قدمت ورزشگاه‌ها، عدم وجود خوابگاه و امکانات رفاهی برای میزبانی و برگزاری مسابقات استانی و کشوری، استاندار نبودن امکان احداثی از نظر سیستم گرمایش و سرمایش، عدم تناسب ساختار اداره ورزش و جوانان با توجه به توانمندی شهرستان ری و … بخشی از مشکلات موجود در حوزه ورزش این شهرستان است.

70 هزار دانشجو در حوزه شهرستان ری مشغول به تحصیل هستند

جمالی‌پور در ادامه با اشاره به فعالیت شش مرکز دانشگاهی در حوزه شهرستان ری گفت: در حال حاضر بیش از 70 هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی شهرستان ری مشغول به تحصیل هستند.

معاون استاندار تهران ضمن برشمردن مشکلات آموزشی شهرستان ری، وجود 4 اداره آموزش و پرورش در شهرستان ری که هرکدام به‌طور مستقل با تهران در ارتباط هستند را یکی از علل وجود کمبودها و ناهماهنگی در این حوزه دانست.

استقرار صنایع آلاینده در ری

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه با اشاره به آلودگی شدید هوا در شهرستان ری یادآور شد: استقرار صنایع آلاینده همچون پالایشگاه تهران، کارخانه سیمان تهران، کارخانه ذوب سرب و ایرانیت و استقرار صنوف آلاینده شهر تهران در ری سبب نارضایتی مردم و آسیب دیدن آن‌ها شده است.

ارتقا ساختار اداری شهرستان ری

معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه فرمانداری این شهرستان به عنوان فرمانداری ویژه مصوب شده است، خاطرنشان کرد: امید است ساختار اداری شهرستان نیز در همین راستا ارتقا یابد و ساختار سیاسی شهرستان بر اساس ماده 14 اجرایی شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری وجود بزرگترین اداره مالیاتی استان تهران در شهرستان ری را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: متاسفانه درآمدهای حاصل از صنایع آلاینده و … برای تهران واریز شده و بر اساس میزان جمعیت مبلغی از آن به ری اختصاص می‌یابد.

جمالی‌پور اصلاح و ارتقاء ساختار اداری شهرستان ری را مطالبه به حق مردم دانست و تاکید کرد: امیدواریم با تدبیر استاندار تهران مشکلات موجود در این زمینه مرتفع شود.

13آبانآتشکده ریآموزش و پرورش کهریزکباقرشهربخشداری کهریزکبهشت زهرابهشتیجمالی پورجنوب تهرانحسن آبادحضرت عبدالعظیم (ع)خبری جنوب تهراندولت آبادراگاراگانیوزریری باستانری نشینسعید استاد فرجشهردارشهردار باقرشهرشهردار منطقه 20شهردار کهریزکشهرداریشهرداری باقرشهرشهرداری شهرریشهرداری کهریزکشهرریشهرستان ریشورآبادشورای اسلامی باقرشهرشورای اسلامی کهریزکعربیعطر سیبفرماندار ریفرماندار ویژه شهرستان ریفرمانداری شهرستان ریقله گبریمعاون شهردارمنطقه 20ناحیهنازی آبادپالایشگاه تهرانچشمه علیکتانبافکهریزک
نظرات (0)
Add Comment