اصل ارتباطات در امر روابط‌عمومی‌ها تاثیر گذارترین شاخص است

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر، پیام برازجانی توجه به همه زوایای اطلاع رسانی و ارتباطات را از مهمترین شاخص‌های موثر در تعاملات روابط‌عمومی‌ها دانست و اظهار داشت: بهره‌گرفتن از همه زوایای خبررسانی و اطلاع رسانی در چارچوب اصول علمی ارتباطات کمک می‌کند تا فضای برقراری دوسویه ارتباطات با شهروندان و مخاطبان عامه و خاص، کامل‌تر و مفیدتر برگزار شود.

دبیر شورای اطلاع رسانی و ارتباطات استان تهران، که به‌عنوان کارشناس ارزیاب حوزه عملکردی برخی از واحدهای شهرداری باقرشهر در این اداره حضور یافته بود، بهره جستن از هر ابزار اجتماعی برای رسیدن به ایده‌آل‌های رسانه‌ای و ارتباطی را یک فن در حوزه روابط‌عمومی‌ها دانست و گفت: هنر روابط عمومی در بهره‌مندی از همه ابزارها برای جذب مخاطب و البته پیام رسانی با محوریت شهروند مداری است.

وی افزود: برای مثال شاید شبکه‌های اجتماعی مرسوم در تعریف حدود اجتماعی کشورما هنوز جایگاه موجه و تائیدی نداشته باشد اما یک بستر آماده برای بارگذاری تصاویری با موضوعات آموزش‌های شهروندی است. امروزه همه نقاط دنیا در مسیر تحقق دهکده جهانی هستند و بهره‌مندی از راه‌های فعلی با شیوه‌نامه‌های اخلاقی بومی هر جامعه‌ای یکی از ابزارهای لازم است.

برازجانی ادامه داد: شهروند شهرهای حاشیه‌ای در واقع شهروندان کلان‌شهرهایی هستند که برای کار، بهترین ساعات روز خود را در آنجا می‌گذرانند. بنابراین بالا بردن سطح آموزه‌های شهروندی ایشان، به نوعی بالا بردن مشارکت شهروندان در حفظ زیبایی و فرهنگ عمومی کلان‌شهرهاست. این رابطه به‌صورت معکوس هم وجود دارد و شهرهای مبداء که میزبان شغلی شهروندان شهرهای حاشیه‌ای هستند، در انتقال مفاهیم شهروندی، جایگاه قابل تاملی دارند.

دبیر شورای اطلاع رسانی و ارتباطات استان تهران، اصل اطلاع رسانی را از ملزومات تعامل تاثیرگذار در هر جامعه شهری و اجتماع روستایی دانست و ابراز امیدواری کرد با بهره‌مندی کارشناسان فعال در روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها، ایده‌آل‌های خدمتی در این حوزه‌ها بیش از پیش متبلور شود.

 

ارتباطاتاستاصلامرتاثیردرروابطعمومیهاشاخصشهرریگذارترین
نظرات (0)
Add Comment