اصول جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه‌ها غیرقابل تغییر است

امام جمعه شهرری گفت: آمریکا بداند ملت و رهبری ما از اصول خود دست برنمی دارند، ما فرزند عاشورا و کربلا هستیم و همیشه شعار هیهات من الذله را سر می دهیم.

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهر ری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقوی الهی اظهار کرد: حلم ، تقوی و مدارا با مردم از نشانه‌های ایمان است.

وی افزود: دعا درحق برادر مومن، یاری کردن آنها در سختی و مشکلات، خوشرویی، سلام کردن، جواب سلام دادن، اجابت دعوت برادر مومن، عفو و گذشت، اکرام، احترام و تجلیل، اعتماد به سخن برادر مومن و جلب رضایت او ازجمله وظایفی است که مومنان باید به آن توجه داشته باشند.

امام جمعه شهرری با اشاره به این‌که شهید حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایران است، گفت: با کارهایی که شهید طهرانی مقدم و دوستان او درباره تسلیحات ایران انجام دادند حق بزرگی نسبت به ملت ایران، فلسطین، لبنان، عراق و سوریه پیدا کردند که در آینده این حق بیشتر خود را نشان خواهد داد.

وی درباره واقعه کربلا بیان کرد: قیام سیدالشهدا(ع) در کربلا سه ضلع داشت یک ضلع آن امام حسین(ع)، ضلع دیگر اصحاب و یاران باوفای او و ضلع دیگر اسراء و کاروان تبلیغی کربلا بودند این سه ضلع با وجود امام حسین(ع) تقدس پیدا کرده و با وجود دو ضلع دیگر به پیروزی رسید.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به نقش بزرگ اسراء بعد از واقعه کربلا عنوان کرد: یزید تلاش می‌کرد واقعه عاشورا را یک درگیری بین مسلمانان با گروهی خارجی نشان دهد اما سخنرانیهای امام سجاد(ع) و حضرت زینب در برابر یزید و عبیدالله سبب رسوایی آنها شده به گونه‌ای که مردم شام و کوفه بعد از واقعه کربلا به لعن دستگاه اموی پرداختند.

وی با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در قدس اظهار کرد: اسرائیل بداند که مسجد الاقصی به عنوان مکانی مقدس نه تنها برای مسلمانان بلکه برای مسیحیان و یهودیان ارزش زیادی دارد زیرا در این مکان مقدس علاوه بر اینکه قبله مسلمان است پیامبران بسیاری مدفون هستند در هفته اخیر اسرائیلی‌ها با حرکات زشتی به کشتار و مجروح کردن مسلمانان پرداختند.

امام جمعه شهرری افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما همیشه در کنار مردم مظلوم فلسطین و کسانی که برای آزادی قدس تلاش می‌کنند هستیم و همه بدانند تا زمانی‌که اسرائیل نابود نشود قدس آزاد نمی شود.

وی با اشاره به تهدیدات آمریکایی ها در مذاکرات هسته‌ای گفت: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا طی مذاکرات عنوان می‌کند حمله به اسرائیل توافق در مذاکرات را به عقب می‌اندازد حرف ما با جان کری این است که اگر رژیم صهیونیستی برای شما خط قرمز است فلسطین هم برای ما خط قرمز است حمایت از مردم مظلوم فلسطین از سیاست‌های لاینفک نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به این‌که آمریکا جز ذلت ملت ایران را نمی‌خواهد بیان کرد: آمریکا بداند ملت و رهبری ما از اصول خود دست برنخواهد داشت ما فرزند عاشورا و کربلا هستیم همیشه شعار هیهات من الذله را سر می دهیم.

وی با اشاره به نامه اوباما به مقام معظم رهبری اظهار کرد: همه نامه‌هایی که آمریکا تا به امروز به ایران و مقام معظم رهبری  داده بود با لحن تهدید و زور همراه بوده است که مقام معظم رهبری جواب هیچ یک از آنها را نداده اما نامه اخیر اوباما به مقام معظم رهبری جز عجز، التماس و درخواست کمک چیزی نداشته است.

امام جمعه شهرری افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: انسان از این تناقض‌گویی‌های آمریکا تعجب می‌کند آمریکا در بیرون و آشکارا اقدام به تهدید و زوگویی کرده و در نامه و به صورت پنهانی به التماس و عجز می‌پردازد همه این کارهای آمریکا به خاطر این است که می‌خواهد اسلام ما مانند اسلام عربستانی باشد ولی هرگز ایران زیر بار ذلت نمی رود.

وی با اشاره به هفته کتابخوانی گفت: همه ما باید کتاب را در سبد زندگی خود قرار دهیم و تنها به فضای مجازی قانع نباشیم درست نیست با وجود این همه کتاب خوب در کشور  اجازه دهیم فرزندانمان با فضای مجازی و اینترنت که مفاسدی زیادی را برای آنها دارد سرگرم شوند.

حجت الاسلام شاهچراغی خاطرنشان کرد: همه ما همانگونه که به غذای جسم خود اهیمت می‌دهیم به غذای روح که همان کتابخوانی مفید است اهمیت دهیم.

استاسلامیاصولایرانتغییرتمامجمهوریدرشهرریعرصههاغیرقابل
نظرات (0)
Add Comment