اعتراف به 200 فقره سرقت دزدها، خودروها را درهم كوبيدند

راگا نیوز: دو عضو يك باند چهار نفره كه اموال درون خودروهاي مردم را در شهرري سرقت مي‌كردند، در پي تعقيب و گريز پليسي و تصادف با سه خودروي پارك شده در خيابان متوقف و دستگير شدند.

متهمان در بازجويي پليسي علاوه بر 200 فقره سرقت، به كيف‌قاپي‌هاي متعددي نيز اعتراف كردند.

به گزارش جام‌جم، چندي پيش مردي با حضور در پايگاه نهم پليس آگاهي تهران در شهرري، با ارائه شكايتي از سرقت اموال درون خودرويش خبر داد و گفت: صندوق عقب خودرويم تخريب و پول، گوشي تلفن همراه، مدارك هويتي‌ام و مدارك خودرو سرقت شده است.

در پي اين شكايت، افراد ديگري هم با حضور در مركز پليس، شكايت‌هاي مشابهي را ارائه كردند.

ماموران در بررسي پرونده‌ها و اطلاعات به دست آمده از شاكيان، متوجه شدند اموال مالباخته‌ها به يك شيوه سرقت شده است.

در ادامه با اين فرضيه كه اين سرقت‌ها باندي انجام مي‌شود، جستجوي ماموران ادامه يافت تا اين‌ كه چند شب پيش ماموران كلانتري 131 شهرري هنگام گشتزني به يك خودروي پرايد كه سه سرنشين جوان داشت، ظنين شدند و براي مشخص شدن هويت مالك آن، به استعلام از سامانه پليس راهنمايي و رانندگي پرداختند كه معلوم شد اين خودرو ساعاتي پيش در يكي از محله‌هاي جنوبي تهران سرقت شده است.

در اين مرحله، ماموران با اطمينان از سارق بودن مردان جوان، با اخطار از آنها خواستند تسليم شوند، اما متهمان بدون توجه به اخطار‌هاي پليس، متواري شدند.

فرار متهمان سه خودرو را در هم كوبيد

در پي فرار متهمان، ماموران به تعقيب آنها پرداختند تا اين كه سارقان به سمت خيابان خزانه تغيير مسير دادند. در حالي كه تعقيب و گريز پليسي ادامه داشت، راننده خودروي پرايد به دليل سرعت بالا نتوانست خودرو را كنترل كند و پس از تصادف با سه دستگاه خودروي پارك شده در خيابان و تخريب آنها، متوقف شد.

در اين هنگام متهمان با جا گذاشتن خودروي مسروقه در محل، پا به فرار گذاشتند و ماموران در ادامه تعقيب و گريز، موفق شدند دو نفر از آنها را دستگير كنند، اما يكي از آنها موفق به فرار شد.

متهمان با انتقال به كلانتري در بازجويي مقدماتي ادعا كردند، براي خريد مواد مخدر به شهرري آمده بودند، اما با پي بردن به حضور ماموران، مي‌خواستند محل را ترك كنند كه موفق نشده و دستگير شدند.

در مرحله بعدي تحقيقات، معلوم شد يكي از متهمان سابقه سرقت داشته و شش ماه پيش از زندان آزاده شده است.

با مشخص شدن اين موضوع، دو متهم جوان در اختيار ماموران پايگاه نهم پليس آگاهي تهران قرار گرفتند و اعتراف كردند به صورت گسترده سرقت مي‌كرده‌اند.

اعتراف به 200 فقره دزدي

يكي از متهمان با اشاره به نحوه دزدي‌هايشان گفت: به اتهام دزدي در زندان بودم و شش ماه پيش آزاد شدم و با همدستي سه نفر از دوستانم ـ كه يكي از آنها جاعل حرفه‌اي است ـ سرقت‌هايمان را از سر گرفتيم؛ به طوري كه در سه راهي ورامين، ميدان شهرري، خيابان 24 متري، ديلمان، دولت‌آباد و ميدان نماز، خودروهاي فاقد تجهيزات ايمني را شناسايي و لوازم داخل خودرو از جمله ضبط و پنل، پول، مدارك و گوشي تلفن همراه را سرقت مي‌كرديم.

متهم گفت: تاكنون 200 فقره اموال درون خودرو‌ها را سرقت كرده‌ايم. متهم درباره كيف‌قاپي‌هايشان هم گفت: در ساعات خلوت ظهر، با دو دستگاه موتورسيكلت، خودروهايي كه شيشه‌شان باز بود و پشت چراغ قرمز توقف مي‌كردند در كمتر از يك دقيقه در عقب خودرو را باز و اموال را سرقت و خلاف جهت خيابان فرار مي‌كرديم.

سرهنگ رستمي، رييس پليس پايگاه نهم آگاهي تهران در شهرري در اين باره به خبرنگار ما گفت: با اعتراف متهمان به 200 فقره دزدي و نيز كيف‌قاپي‌هاي متعدد، تحقيقات تكميلي از آنها و جستجو براي دستگيري دو عضو فراري اين باند ادامه دارد.

وي با هشدار به شهروندان از آنها خواست از قرار دادن اموال اعم از پول و اسناد و مدارك در صندوق عقب خودرو جدا خودداري كنند و هنگام تردد در خيابان‌ها كيف و اموالشان را در صندلي عقب خودرو قرار ندهند. همچنين با بستن شيشه‌ها و قفل كردن درهاي عقب خودروهايشان، مانع از وقوع دزدي شوند.

نظرات (0)
Add Comment