اعتکاف بهترین روش برای خودسازی جوانان در مقابله با گناهان است

اعتکاف بهترین روش برای خودسازی و خویشتنداری جوانان در مقابله با گناهان بوده که خانواده ها باید برای فرهنگ سازی هر چه بیشتر این فریضه وارد میدان شوند.

حجت الاسلام و المسلمین ˈسید علی شاهچراغیˈ روز سه شنبه بمناسبت فرارسیدن ایام البیض ماه رجب گفت: اعتکاف بزرگترین مدرسه تربیتی و مکتب خود سازی است که در آن احوال و روحیات انسان ها متحول می شود.

وی اظهار داشت: ماه رجب ماه خودسازی، تقرب الهی است و بایستی با دور شدن از دلبستگی های دنیوی زندگی خود را رنگ و بوی معنویت ببخشیم.

امام جمعه شهرری تصریح کرد: معتکفین باید در این سه روز از لحظه لحظه های معنوی آن استفاده کنند و وقت خودشان را به نماز، دعا و نزدیک شدن به قرب الهی برنامه ریزی کنند.

وی تاکید کرد: مسوولان برگزاری اعتکاف طوری برنامه ریزی کنند که جوانان کمتر سرگرم برخی از دل مشغولی های دنیوی شوند.

وی از اعتکاف به عنوان فرصتی برای دور شدن از گناهان و درنگی در محضر خداوند یادکرد و گفت: اگر امت اسلامی اعتکاف را فرصت خود سازی و پاک شدن از آلایش بداند، می تواند از این حرکت برای ایام دیگر سال توشه بردارد.

شاهچراغی با بیان اینکه اعتکاف بزرگترین مدرسه تربیتی و مکتب خود سازی است که در آن احوال و روحیات انسان ها متحول می شود، تصریح کرد: اعتکاف بهترین فرصت است که انسان خود را از خواسته های دنیوی رها ساخته و ارتباطش را با معبود خویش مستحکم کند.

وی تصریح کرد: وقتی جوانی معتکف می شود به معنی ورود به مرحله بلوغ بینش و تفکر دینی بوده و این گونه خود را از گناهان به دور می کند؛ از این رو ایام اعتکاف بهترین زمان ایجاد ارتباط میان جوانان و معنویات است.

امام جمعه شهرری با بیان این که هم اکنون در سایه تلاش همه، این سنت حسنه احیا شده و همه باید برای بهره مندی، آن را حفظ کنیم، افزود:کسی که معتکف می شود باید از هر چیزی که صورت دنیوی دارد بپرهیزد مگر در آن حد و نیاز و ضرورتی که لازم باشد.

وی، اعتکاف را فرصت ویژه ای برای تدارک جبران عقب ماندگی ها و کاستی ها در رسیدن به تکامل و رشد معنوی دانست و ادامه داد: این مراسم معنوی، تلاش و کوششی برای بیرون آمدن انسان از فضای دل مشغولی ها و رجعت به سوی خدای خویش است.

اعتکافامام جمعهشهرری
نظرات (0)
Add Comment