افتتاحیه بزرگترین طرح جهادی شهرستان ری در روستای دُرسن آباد / روستاهای بخش کهریزک در مسیر عمران و آبادانی

به گزارش راگانیوز ؛ بزرگترین طرح جهادی شهرستان ری در حوزه های عمرانی، پزشکی، آموزشی و فرهنگی به همت گروه جهادی شهدای مدافع حرم در روستای دُرسن آباد به صورت رسمی افتتاح و آغاز به کار کرد.

همرمان با اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت امام زمان(عج)، آئین افتتاح بزرگترین طرح جهادی روستایی شهرستان ری با حضور سرگرد آرزومندی جانشین فرماندهی ناحیه حضرت روح الله(ره) ، مهندس محمدکاظم حاجی عسگری مسئول گروه جهادی شهدای مدافع حرم و داود عرب کرمانی دهیار روستای درسن آباد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم عرب کرمانی دهیار روستای درسن آباد ضمن خوشامد گویی به میهمانان حاضر، به تشریح برنامه های این مراسم پرداخت و در ادامه مهندس حاج عسگری هم دقایقی پیرامون طرح جهادی و اهداف و ضرورت اجرای آن در روستاها سخنرانی نمود.

بخش پایانی مراسم نیز با سخنرانی سرگرد آرزومندی همراه بود که وی نیز به تبیین اهمیت برگزاری اردوهای جهادی و نقش  آن در توسعه سطع فرهنگی مناطق و همینطور سخنان مقام معظم رهبری پیرامون اردوهای جهادی پرداخت.

در حاشیه این مراسم، مهندس محمدکاظم حاجی عسگری مسئول گروه جهادی شهدای مدافع حرم در گفتگو با خبرنگار باقرشهرنیوز اظهار داشت: رفع محرومیت و تقویت روحیه خودباوری و امیدافزایی در جوانان از جمله اهداف برگزاری اردوهای جهادی است که امسال در روستای درسن آباد برگزار می‌شود.

وی افزود: اردوهای جهادی در واقع تداوم راه شهدا است که جهادگران این عرصه با الگو قرار دادن سنگرسازان بی‌سنگر می‌توانند علاوه بر خودسازی گام‌های مؤثری در راستای پیشرفت کشور بردارند و زمینه‌ساز رفع هر چه بیشتر محرومیت در مناطق مختلف و محروم باشند.

مسئول گروه جهادی شهدای مدافع حرم در رابطه با اردوی فوق نیز گفت: این اردو به صورت ممتد و یکساله انجام خواهد شد و طی شناسایی هایی که از چندماه گذشته انجام دادیم، با مشکلات مختلف مردم روستای درسن آباد آشنا شده و تصمیم گرفتیم تا در عرصه های مختلف فرهنگی، عمرانی، پزشکی و آموزشی خدمت رسانی نمائیم.

حاجی عسگری تصریح کرد: در عرصه های عمرانی با احادیث نویسی، نقاشی و رنگ آمیزی و ترمیم دیوارهای مساجد و مدارس، در حوزه پزشکی هم دندانپزشکی برای کودکان و غربالگری های مختلفی مانند دیابت، فشار خون و قند خون برای عموم زنان و مردان روستا خواهیم داشت.

وی افزود: اشتغالزایی هم از دیگر اهداف ما در برگزاری این طرح های جهادی است که با توجه به وجود کارگاه های مختلف خیاطی در این روستا، سعی داریم در حوزه های خیاطی و گلیم بافی و کریستال سازی به خانواده های بی سرپرست و کم بضاعت کمک نموده تا با الگو قرار دادن عنوان سال  که اقتصاد مقاومتی است، به خود کفایی خانواده های ذکر شده نیز کمک نمائیم.

وی ادامه داد: برنامه های آموزشی ما نیز به صورت مشاوره های خانواده، اعتیاد، ازدواج و همینطور مشاوره تحصیلی برگزار خواهد شد که سعی در اجرای کامل و جامع این برنامه ها نیز داریم.

حاجی عسگری در پایان اظهار داشت: با همکاری های خوبی که دهیاری و ناحیه حضرت روح الله(ره) با گروه جهادی شهدای مدافع حرم داشته، خوشبختانه شاهد استقبال خوبی از این طرح بوده ایم؛ به طوریکه در حال حاضر بیش از ۷۰ نفر به عنوان معلم، پزشک، مهندس و کارگر با ما مشغول همکاری هستند.

درسن ابادروستاشهداشهرریمدافع حرم
نظرات (0)
Add Comment