اقتصاد مقاومتی ما را به استقلال اقتصادی می رساند/پیشرفت ظاهری از طریق واردات به ضرر مردم است

به گزارش راگانیوز ؛ آیت الله سید احمد موسوی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی می تواند ما را به استقلال اقتصادی برساند، اظهار داشت: پیشرفت ظاهری از طریق واردات کالاها به ضرر مردم است.

خطیب جمعه بخش کهریزک در بخش اول سخنان خود مطابق هفته های گذشته ضمن دعوت به تقوای الهی، به شرح دعای امام زمان(عج) پرداخت و اظهار داشت: خواسته اهل بیت و امام زمان(عج) از تمام مومنان و مسلمانان این است که دست خود را هیچگاه به ظلم و ستم آلوده نکرده و با تقوا باشند.

وی با اشاره به یک حدیث قدسی در این زمینه افزود: امام باقر(ع) در شرح این حدیث قدسی، اولیاء خدا را به انتقام الهی از ظالمان و ستمگران مژده داده و فرموده اند که یکی از مصادیق انتقام الهی مسلط کردن ستمگرانی بزرگتر و قوی تر بر دیگر ظالمان می باشد.

وی افزود: در تاریخ هم مصادیق انتقام الهی کاملا موجود است و به طور مثال ستمگران بنی امیه پس از مدت ها ظلم و ستمی که به مردم آن زمان روا داشتند، با مسلط شدن ستمگران بنی عباس بر آنان، موردظلم قرار گرفتند.

سید احمد موسوی در بخش دیگری از خطبه اول، حزب الله لبنان را پاک ترین گروه عرب زبان مسلمانان دانست و اظهار داشت: حزب اللهی که در حال مبارزه با صهیونیست و یهودیان است، حزب اللهی که در حال دفاع از مردم مظلوم سوریه، لبنان و فلسطین است؛ از طریق حکومت سفاک و ستمگر آل سعود و سایر هم پیمانانش در اتحادیه عرب به تروریست متهم می شود که این اوج وقاحت آنان را می رساند.

وی تمام مسلمانان عالم را به قیام و فریاد علیه حکومت عربستان و آل سعود جنایتکار دعوت کرد و گفت: در شرایط امروزی سکوت هر مسلمانی خیانت به قرآن و اسلام است و باید با الگوگیری از گروه هایی مثل حزب الله به مبارزه با آل سعود و سایر همپیمانانش بپردازیم.

خطیب جمعه بخش کهریزک در خطبه دوم خود به شرح دعای «یا مقلب القلوب و الابصار» پرداخت و فرارسیدن سال نو را به همه مردم ایران به ویژه مردم شریف بخش کهریزک تبریک گفت و برای همه آنان صحت و سلامتی آرزو کرد.

موسوی با بیان اینکه در این ایام باید به ارزش های اسلامی احترام گذاشته و از ضد ارزش ها فاصله بگیریم، گفت: صله رحم، نظافت و خانه تکانی منازل، نظافت و غبارروبی درونی و همچنین عیدی و هدیه دادن از همین ارزش های نیکو است.

وی با تاکید بر رعایت حلال و حرام در بازدیدهای نوروزی اظهار داشت: باید با رعایت حجاب و عفت وحیا در این ایام به توسع و گسترش فرهنگ فاطمی در شهر و روستاهای خود کمک نمائیم زیرا فرهنگ ما ، فرهنگی فاطمی است.

امام جمعه باقرشهر در بخش پایانی سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در دیدار با اعضای خبرگان اشاره داشت و گفت: انتخابات هفتم اسفند یک انتخابات کاملا رقابتی بود زیرا همه جناح ها و گروه ها با کارها و عناوین گوناگون در آن شرکت داشته و این نشان از آزادی کامل و فضای رقابت گونه انتخابات است.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه عده ای در تلاشند تا با زیر سوال بردن انتخابات و بکاربردن جملاتی مانند«انتخابات ایران از قبل تعیین شده است» اصل انتخابات را زیر سوال ببرند؛درحالی که افتخار نظام جمهوری اسلامی به برگزاری همین انتخابات آزاد است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری حضور حضرات آیات یزدی و مصباح در مجلس خبرگان را موجب وزانت این مجلس ونبودن آن ها را خسارت برای مجلس خبرگان دانستند که این جمله نشان از اوج بزرگی و عظمت این دو عالم است.

سید احمد موسوی اولویت های اصلی کشور را نیز اقتصاد مقاومتی، ادامه حرکت پرشتاب علمی کشور و مصون سازی فرهنگی کشور،ملت و جوانان دانست و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی می تواند موجب استقلال اقتصادی ما شود.

وی تصریح کرد: پیشرفت کشور نیز باید عمیق، مستحکم و مبتنی بر پایه های درونی کشور باشد و پیشرفت ظاهری از طریق واردات کالاها به ضرر مردم خواهد بود.

گفتنی است آخرین نماز جمعه سال ۹۴ بخش کهریزک مطابق هفته های گذشته با حضور پرشور مردم شهید پرور باقرشهر و کهریزک و همچنین ابوطالب بقرایی عضو شورای اسلامی باقرشهر و قاسم صالح مقدم رئیس اداره ثبت احوال بخش کهریزک برگزار شد.

باقرشهرشهررینماز جمعه
نظرات (0)
Add Comment