امام جمعه شهرری:حضرت زهرا(س) تجلی انوار جمال و جلال الهی است

راگانیوز – امام جمعه شهرری گفت: شخصیت حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف زندگی آن حضرت، به عنوان الگو و نمونه زندگی مطرح است و هر بعدی از زندگی آن حضرت، تجلی انوار جمال و جلال الهی است.

 

حجت الاسلام ˈسیدعلی شاهچراغیˈ روز پنج شنبه در گفت و گو با خبر نگار ایرنا در خصوص شخصیت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: قرآن کریم، پیامبر اسلام(ص) را الگو معرفی می کند و پیامبر اسلام(ص) با بیانات گوناگون در موارد متعدد، اهل بیتش را به عنوان الگوی امت معرفی می کند و در محور اهل بیت، فاطمه زهرا(س) قرار دارد که رسول خدا(ص) با بیان زیبایی، او را الگو و نمونه زنهای عالم تا قیامت معرفی نموده است.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س)، در تمام ابعاد زندگی الگو و نمونه است و شخصیتی است که در کمتر از 20 بهار عمر خود در دنیا، خود را به چنان مقام و عظمت رسانید که مایه مباهات خداوند در برابر فرشتگان قرار گرفت.

شاهچراغی ادامه داد: او که از کودکی، نه تنها به عنوان یک دختر نسبت به پدر، بلکه همچون مادر دلسوز از پدر در برابر اذیتهای مشرکین، پاسداری و از مقام نبوت حمایت نمود تا آنکه لقب ام ابیها برخود گرفت و او که در دفاع از مقام ولایت که تداوم بخش راه نبوت و رسالت پیامبر می باشد، جان را در طبق اخلاص نهاد و مقام اولین شهیده راه ولایت را به خود اختصاص داد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) که در تربیت فرزندان با بینش الهی و نیایش های معنوی و عبادی آن قدر کوشید تا روح و روان فرزندانش را با عبادت و نیایش شبانه، آشنا و مانوس گردانید و آن قدر درس صبر و استقامت را با عمل به فرزندان خود آموخت که قهرمانان صبر در سرزمین کربلا گردیدند و ملائکه های آسمان از صبر و استقامت آنان به شگفت آمدند.

امام جمعه شهرستان ری درباره عبادات آن حضرت تصریح کرد: حضرت زهرا(س) آن قدر در محراب عبادت استقامت خالصانه ورزید تا ملقب به عابدترین فرد گردید و در این مسیر تا آنجا پیش رفت که نور عبادت او از محراب عبادت به آسمان آشکار و از این باب معروف به ˈزهراˈ گردید.

وی در خصوص همسرداری آن حضرت بیان داشت: در شوهرداری آن چنان کوشید که تا آخر عمر، علی(ع) از او ناراضی نگردید و او از علی(ع) ناراضی نگردید و در مقام عفت و حیا و حجاب، صدر نشین زنان عالم گردید و در زهد و قناعت زاهدان عالم را به شگفت وا داشت.

وی گفت: در تمام ابعاد زندگی آنچنان خدا گونه قدم گذاشت تا انوار جلال و تجلیات جمال ذات احدیت در آینه جانش انعکاس یافت و مقام والای عصمت را از خداوند با نزول آیه تطهیر دریافت نمود، و اطاعت از خدا را آنچنان عجین زندگی خود نمود تا به مقامی رسید که رضای او رضای پیامبر و رضای خدا و غضب او غضب پیامبر و خشم و غضب خدا گردید و وجودش چنان مظهر تجلی ذات خدا گردید که اذیت او اذیت خدا قلمداد گردید.

استالهیامامانوارتجلیجلالجمالجمعهزهراسشهرریشهرریحضرتو
نظرات (0)
Add Comment