امام جمعه شهرری:غدیر خم عید ولایت و امامت است

امام جمعه شهر ری و رییس ستاد دهه ولایت و امامت شهرستان ری گفت: عیدغدیرخم یکی از اعیاد بزرگ شیعیان و در اصول و فروع دین اسلام بسیار بر برگزاری جشن ولایت تاکید شده است.

به گزارش راگانیوز ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین ‘سید علی شاهچراغی’ روز دوشنبه و در آستانه فرارسیدن عید بزرگ غدیرخم و آغاز دهه ولایت، که با حضور اعضای این ستاد و در محل دفتر امام جمعه برگزارشد، اظهارداشت: تمسک به ولایت امیرالمومنین علی (ع) و برگزاری باشکوه جشن ولایت از جمله خواسته ائمه اطهار(ع) از پیروان و شیعیان است.

وی افزود: باید با هماهنگی دستگاههای اجرایی در شهرستان اعم از تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، ارشاد اسلامی، شهرداری و امورمساجد و هیات مذهبی ضمن برگزاری باشکوه این عید بزرگ هدف از واقعه غدیرخم وعید ولایت که به توصیه خداوند انجام شد را به مردم تبیین کرد.

وی از تمامی اعضای ستاد برگزاری جشن دهه ولایت و امامت شهرستان ری خواست با ارایه برنامه منظم و حضور در آیین های که به همین منظور و در بیشتر امامزادگان، حسینه و مساجد، مدارس و سالن اجتماعات ادارات شهرستان برگزار خواهد شد ، خط بطلانی بر جریانهای منحرف بکشند.

شاهچراغی تصریح کرد: برای حفظ این سنت حسنه پیشنهاد می شود ادارات دولتی و دیگر بخش ها مراسم تجلیل و یا تقدیر و برگزاری جشن های تکلیف در مدارس را به این روز باشکوه موکول کنند تا ارزش معنوی آن برای افراد ماندگار شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری نیز با بیان اینکه ادارات و دست اندرکاران برگزاری جشن دهه ولایت و امامت در این شهرستان اعم از اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نیروی انتظامی و سپاه سیدالشهدا، آموزش و پرورش، کانون مداحان، امور مساجد و شورای هیات مذهبی با تهیه و ارایه برنامه های به ستاد ، آمادگی شان را برای برگزاری هرچه باشکوه این جشن بزرگ اسلامی در شهرستان اعلام کردند.

نصب بنرو پرچم ، برپایی ایستگاه صلواتی و طاق نصرت، آذین بندی میادین و مساجد، پذیرایی، اجرای تواشیح و همخوانی، برگزاری مسابقه فرهنگی در مدارس، نمایش فیلم در فرهنگسرا و آماده سازی مسجد خاتم النبیین (ص) برای برگزاری جشن بزرگ ولایت از جمله برنامه های اعلامی از سوی ستاد عنوان شد.

استامامامامتجمعهخمشهرریشهرریغدیرعیدوولایت
نظرات (0)
Add Comment