امام جمعه شهرری:معلم هدایت گر جامعه و شغل انبیا الهی است

امام جمعه شهر ری گفـت: بهترین تعریف از معلم را اسلام بیان داشته به طوری که معلم را هدایتگر جامعه و شغل انبیا الهی معرفی کرده است.

 حجت الاسلام والمسلمین ˈسید علی شاهچراغیˈ روز سه شنبه در آیین بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش ناحیه یک شهر ری در محل کانون سمیه، افزود: در قرآن، احادیث و روایات در خصوص کار الهی که معلم انجام می دهد و اهمیت تعلیم و تربیت موارد بسیاری ذکر شده تا آنجا که حضرت رسول اکرم (ص) فلسفه رسالت خود را معلم بودن مطرح کرده است.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه معلمی و استادی همواره مقدس بوده است، اظهار داشت: نخستین معلمان انبیا و امامان بودند و دسته دوم شما معلمان هستید که باید به وظیفه خود در امر تربیت انسانها اهتمام ویژه داشته باشید و از هیچ کوششی در این امر کوتاهی نکنید.

وی تصریح کرد: همه معلمین و همه کسانی که در مقام تعلیم و تربیت هستند باید اهل مطالعه و اندیشه باشند و چه منبعی بهتر از آثار استاد شهید مطهری که با مطالعه کتب این استاد می توانند در بسیاری از امور ایشان را الگو قرار دهند.

در ادامه این مراسم از 2 معلم نمونه استانی و 33 معلم نمونه منطقه ای، معلمان ایثارگر، حافظ کل قرآن، همسران شهدای فرهنگی، فرهنگیان و معلمان ممتاز بسیجی و پیشکسوتان فرهنگی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

در ادامه این آیین با اجرای سرود دانش آموزی و بیان خاطرات شیرین دوران معلمی از زبان پیشکسوت فرهنگی محمود مولایی مدیر اسبق آموزش وپرورش ناحیه یک ری خاتمه یافت.

امام جمعهجایگاه معلمیروز معلمشهرریمعلممقدس
نظرات (0)
Add Comment