امام جمعه شهرری: آل‌سعود شکست در یمن را به زودی تجربه می‌کند

به گزارش راگانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های این هفته نماز ضمن دعوت مردم به تقوای الهی، اظهار داشت: پرهیز از گناهان، حرام‌ها و انجام واجبات سبب رسیدن انسان به تقوای الهی می‌شود.

وی با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: حضرت زهرا (س) آنقدرشان بالایی داشتند که پیامبر (ص) درباره ایشان توصیه و تاکید می‌کردند که مبادا کسی به او ظلم کند زیرا ایشان جلوه‌های بی‌نظیری در کملات اخلاقی و رفتاری داشتند.

امام جمعه شهرری با اشاره به شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) عنوان کرد: حضرت زهرا (س) برای همسر خود بهترین یاور در راه اطاعت الهی بود، ایشان با وجود گرفتاری‌های فراوان امیرمومنان (ع) در کمال آرامش به به گونه‌ای با امیرمومنان (ع) رفتار می‌کردند که ایشان هنگام ورود به منزل غم و اندوه خود را فراموش می‌کردند.

شاهچراغی در ادامه گفت: حضرت زهرا (س) با ایجاد فضای معنوی و دینی در منزل هیچ کمبودی را برای همسر و فرزندان باقی نمی‌گذاشتند با این روش حضرت زهرا (س) بهترین یار امیرمومنان (ع) در اطاعت و بندگی خدا بود، همچنین در روزهای تنهایی امیرمومنان (ع) تنها مدافع حریم ولایت و امامت بود که جان خود را فدا کرد.

وی افزود: حضرت زهرا (س) در مقابل کمبود‌ها زبان به شکوه نمی‌گشود بلکه به بهترین نحو آن‌ها را مدیریت می‌کرد مدیریت با وجود امکانات هنر نیست بلکه مدیریت هنگام کمبود‌ها کمال و هنر انسانی است، حضرت زهرا (س) با وجود همه مشکلاتی که داشت توانست فرزندان تربیت کند که با صفات عالی خود در تمام عصر‌ها می‌درخشند.

امام جمعه شهرری با اشاره به همزمانی سالروز ولادت حضرت زهرا (س) با ولادت امام راحل عنوان کرد: امروز ما با وجود ماهواره به عنوان سوغات غرب از اهل‌بیت (ع) فاصله گرفتیم که نشان آن آمار بالای طلاق است ما باید رسانه‌های خود را مدیریت کرده و نگذاریم هر فیلم با برنامه‌ای در خانواده به نمایش گذاشته شود باید فرزندان خود را با مجالس و محافل دینی بیشتر آشنا کنیم، در این روز که روز مادر و زن نامگذاری شده باید زنان و مادران شیعه خانه‌داری، همسرداری و تربیت فرزند را از حضرت زهرا (س) الگو گیرند.

شاهچراغی بیان کرد: هفته گذشته بیانات مقام معظم رهبری در جمع مداحان را داشتیم که موضع‌گیری ایشان در رابطه با مذاکرات لوزان و مساله یمن را نشان می‌داد، در زمینه مذاکرات هسته‌ای مقام معظم رهبری بار‌ها تاکید کردند که مذاکرات باید صرفا درباره مسائل هسته‌ای باشد.

امام جمعه شهرری با اشاره به این‌که دشمن از دشمنی خود دست برنمی‌دارد ابراز کرد: برخی تصور می‌کنند که اگر درباره مساله هسته‌ای با آمریکا به توافق برسیم درباره سایر مسائل هم می‌شود با آمریکا به توافق رسید این ساده‌لوحی است زیرا دشمن از دشمنی خود دست نمی‌کشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری بار‌ها تاکید کردند که آمریکای بدعهد و دروغگو قابل اعتماد نیست و ما در صورتی توافق را امضا می‌کنیم که تحریم‌ها یک جا برداشته شود، اما بدانید تحریم‌ها و قطعنامه‌ها علیه ایران برداشته نخواهد شد زیرا آمریکا دست از شیطنت برنمی‌دارد.

شاهچراغی با اشاره به مساله یمن عنوان کرد: جنایتکاران آل سعود 16 روز است که شهر‌ها و زیرساخت‌های و ملت بی‌پناه، مظلوم و فقیر یمن را بمباران می‌کند که در این بین تعداد زیادی شهید، کشته و مجروح شدند آل سعود بداند که قدرت آن‌ها از رژیم صهیونیستی بیشتر نیست و به زودی شکست می‌خورد.

آلسعودامامبهتجربهجمعهدررازودیشهرریشکستمیکندیمن
نظرات (0)
Add Comment