امام جمعه شهرری: ابرقدرت‌ها با ایستادگی ملت ایران به زانو در می‌آیند

به گزارش راگانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه شهرری که با حضور محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران، مسئولان شهرستان ری، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در مصلای بزرگ شهرری برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و سلاله پاکش امام صادق (ع) اظهار داشت: پیامبر اعظم (ص) در حدیثی می‌فرمایند «اکثر کسانی که موجب می‌شود بهشتی شوند دو خصلت بارز دارند نخست آنکه پس از خداوند تقوای الهی پیشه می‌کنند، هنجارها را مراعات می‌کنند و بر حلال و حرام خداوند مواظبت دارند و خصلت دوم داشتن اخلاق پسندیده است.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه عوامل متعددی سبب شد تا اسلام پیشرفت سریعی داشته باشد عنوان کرد: دین مبین اسلام با سرعت بالایی به قاره آفریقا و نقاط مختلف جهان رسید و توانست آنجا را نیز روشنایی ببخشد.

وی در ادامه افزود: در میان عوامل متعدد دو عامل مهمی که سبب پیشرفت سریع اسلام شد و باعث شد پس از 23 سال تبلیغ پیامبر گرامی اسلام (ص) به ثمر بنشیند و قلب میلیون‌ها انسان با دین مبین اسلام مانوس شود نخست قرآن کریم بود.

شاهچراغی با اشاره به اینکه قرآن کریم معجزه جاودان حضرت محمد مصطفی (ص) است تصریح کرد: قران مجید دارای مفاهیم عمیق و محتوای بسیار غنی است که قلب تمام انسان‌های آزاده جهان را به سوی خود جذب می‌کند.

امام جمعه شهرری تشریح کرد: عامل دیگری که نقش کلیدی در گسترش سریع اسلام ایفا کرد اخلاق پسندیده و سجایای نیک نبی مکرم اسلام (ص) بود به‌طوری که نه تنها دوستان و اصحاب بلکه دشمنان پیامبر (ص) را نیز تحت تاثیر قرار می‌داد.

امام جمعه شهرری در پایان با بیان اینکه قیام 18 دی چراغی روشن و مشعل درخشان شهرری است گفت: ابرقدرت‌ها با ایستادگی ملت ایران به زانو درمی‌آیند.

 

ابرقدرتهاامامایرانایستادگیبابهجمعهدرزانوشهرریملتمیآیند
نظرات (0)
Add Comment