امام جمعه شهرری: احیای امر و به معروف و نهی از منکر پیام عاشورای حسینی است

راگا نیوز-امام جمعه شهرری گفت: پیروی از ولایت فقیه و احیای امر به معروف و نهی از منکر، پیام عاشورای حسینی به همه مردم جهان است.

به گزارش  راگا نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈˈسیدعلی شاهچراغیˈ در خطبه های نماز جمعه در مصلای شهر ری افزود: قیام سیدالشهدا در طول تاریخ بشریت تاثیرگذار و مکتب ساز است.

وی اظهارداشت: عاشورا یک فرهنگ و مکتب بی بدیل است که در جهان ماندگار شده و باید همچنان زنده بماند چون در خود ایثار، شهادت، ولایت پذیری و ایستادگی در مقابل استکبار و ظالم را نهفته دارد.

خطیب این هفته نماز جمعه شهرری در خصوص مذاکرات با کشورهای 1+ 5 تاکید کرد: امروز ایران اسلامی تمام عیار و با اقتدار در برابر سیاست چماق و هویج ایالات متحده امریکا ایستاده است.

شاهچراغی تصریح کرد: همه کشورهای دنیا می دانند ایران به دنبال دانش فنی و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته است و آمریکایی ها هم بدانند ایران اسلامی ذره ای از مواضع بحق خود کوتاه نمی آید و شعار ˈمرگ بر آمریکاˈ همچنان روی میز ایران است.

وی گفت: در پیام بسیار مهم رهبر معظم انقلاب که در کنگره حج اعلام شد؛ تقریبا جان کلام معظم له دو چیز بود یکی حول مسئله وحدت و نکته دوم مسئله دشمن شناسی.

شاهچراغی در ادامه تاکید کرد: با بصیرت افزایی باید فتنه فتنه گران را بشناسیم که دنبال اختلاف هستند تا بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند، اما حرفی که ما با سیاسیون و دستگاه دیپلماسی کشور داریم این است که رهبری فرمودند باید در نشست ها و گفتارمان با دشمن بر اساس عزت و حکمت و مصلحت برخورد کنیم.

خطیب نماز جمعه شهرری تصریح کرد: ما باید مصلحتمان و حکمتمان عزت مندانه باشد و باید غرور مردم فهیم ایران اسلامی را بیش از گذشته حفظ کنیم.

تهرانجنوب تهرانراگا نیوزریشهرداری باقرشهرشهرری
نظرات (0)
Add Comment