امام جمعه شهرری: دفاع مقدس گنجینه رشادت، اقتدار و عزت است

راگا نیوزامام جمعه شهرری با اشاره به رشادت‌ها و اقتدار ملت غیور ایران اسلامی گفت: آمریکا توان ایستادن در برابر ملت ایران را ندارد.

به گزارش  راگا نیوز، سید علی شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا و بزرگداشت سی و سومین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه رشادت، ایثار و فداکاری بود. دفاع مقدس گنجینه عزت، اقتدار، صلابت و مجاهدت است.

امام جمعه شهرری با اشاره به رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان اسلام عنوان کرد: متاسفانه برخی افراد فقط با فرارسیدن ایام دفاع مقدس به یاد تلاش‌ها و رشادت‌های غیور مردان و شیر زنان ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی می‌افتند در حالی که همه مسئولان باید جانفشانی‌های رزمندگان اسلام را به نسل آینده منتقل کنند.

*پیشرفت‌های علمی، اعتقادی و ارزشی جوانان توام با هم باشد

وی در ادامه با اشاره به آغاز فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها عنوان کرد: نکته‌ای که باید دانش‌آموزان، اولیاء و مسئولان آموزشی نگران آن باشند، اعتقادات و باورهای دانش‌آموزان و دانشجویان است.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به توطئه‌های دشمنان نظام گفت: استکبار تمام توان خود را برای تهاجم فرهنگی و جنگ نرم بسیج کرده است.

امام جمعه شهرری با بیان این سئوال که آیا ما به اندازه پیشرفت فرزندانمان در زمینه علمی به پیشرفت‌های آن‌ها در زمینه اعتقادی و ارزشی توجه داریم، گفت: فرزندان غیور ایران اسلامی باید همراه با پیشرفت‌های علمی در زمینه‌های اعتقادی و ارزشی نیز پیشرفت داشته باشند و همان‌گونه که دلسوزان فرهنگی کشور در ارتباط با مسائل اعتقادی و اخلاقی جوانان این مرز و بوم توجه دارند، اولیاء و مسئولان آموزشی باید به این مسائل توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در بدنه آموزشی کشور افراد متدین زیادی داریم، تاکید کرد: اما اولیاء دانش‌آموزان و دانش‌آموزان نیز باید به کمک مسئولان آموزشی بیایند و توجه ویژه‌ای به مسائل مختلف فرزندان خود از جمله ایمان، اعتقاد، نماز، دوستان و … داشته باشند.

شاهچراغی با انتقاد از برخی بی‌توجهی‌ها به مسائل مختلف فرزندان این مرز و بوم گفت: متاسفانه توجه به نماز خواندن در دانشگاه‌ ضعیف‌تر از نماز در مدارس است.

امام جمعه شهرری با تاکید بر اینکه علم و ایمان دو بال پرواز برای فرزندان این مرز و بوم است، خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم (ص) برای حافظان قرآن ارزش قائل بود و ما نیز باید همواره برای نماز و … دانش‌آموزان ارزش قائل باشیم.

وی در ادامه با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به نماز اول وقت، درس را خوب خواندن و ورزش کردن، عنوان کرد: این سه مهم سبب موفقیت جوانان غیور ایران اسلامی می‌شود.

* حضور رئیس جمهور در نیویورک مقتدرانه بود/ خطوط قرمز نظام و مردم رعایت شد

شاهچراغی در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: سفر رئیس جمهور و هیئت ایرانی به نیویورک برای شرکت در شصت و هشتمین اجلاس سازمان ملل به‌خوبی برگزار شد و باید برای حضور شایسته آن‌ها شکرگزار خداوند متعال باشیم.

امام جمعه شهرری با تاکید بر اینکه در این سفر خطوط قرمز نظام و مردم به‌خوبی رعایت شد، اظهار داشت: در این سفر هیچ نکته‌ای که سبب ضعف ایران شود وجود نداشت.

وی ادامه داد: سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل و اجلاس وزراء، ملاقات‌های رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و … مقتدرانه و با شایستگی بود.

شاهچراغی این موفقیت را مرهون اقتدار و حمایت مردم دانست و گفت: اگر مسئولان از خطوط قرمز عبور نمی‌کنند به‌واسطه این است که شما ملت غیور ایران اسلامی اجازه عبور از خطوط قرمز را به آن‌ها نمی‌دهید.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مسئولان و مردم ایران همیشه با صداقت سخن گفته و عمل کردند، عنوان کرد: مردم و مسئولان در طول انقلاب هیچ‌گاه بر خلاف سخن خود عمل نکردند.

* صحبت‌های اوباما از سر مهر و لطف نیست

امام جمعه شهرری با اشاره به سخنان اوباما در سازمان ملل عنوان کرد: سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل مجموعه‌ای از نفاق و دورویی بود، اوباما در سخنرانی خود چندبار نام ایران را تکرار کرد و هر بار که نام ایران را می‌آورد یک نیش هم در کنارش داشت.

شاهچراغی بیان داشت: بیان این صحبت که «ما در ایران به‌دنبال تغییر نظام نیستیم» تنها صحبت خوب سخنرانی اوباما بود و این سخن او نیز از سر لطف و مهر او نبود و گرنه آن‌ها در طول 34 سال انقلاب هرآنچه می‌توانستند انجام دهند، انجام دادند و در این دوران حتی به بیماران ما رحم نکردند.

امام جمعه شهرری با تاکید بر اینکه حرف اوباما از سر مهر و لطف نیست، گفت: آمریکا توان ایستادن در برابر ملت ایران را ندارد.

وی در ادامه این سخنان را نشانه ضعف دولت اوباما دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان نوروز امسال خود مطرح فرمودند که آمریکایی‌ها علی‌الدوام می‌نویسند و پیغام می‌دهند که ما قصد تغییر را نداریم، ما نگران این نیستیم که قصد داشته باشید یا نداشته باشید، آن روز که قصد داشتید و با صراحت اعلام کردید نتوانستید کاری بکنید و بعد از این هم نمی‌توانید در برابر ملت ایران بایستید.

امام جمعه شهرری با تاکید بر هوشیاری مردم و مسئولان تصریح کرد: آمریکا هیچ دوستی با ایران ندارد و این حرف‌ها از سر ضعف آن‌ها و اقتدار ملت ایران است.

امام جمعه شهرریراگا نیوزریشهررینماز جمعه
نظرات (0)
Add Comment