امام جمعه شهرری: زبان از بیان واقعه بعثت قاصر است

امام جمعه شهرری گفت: موضوع بعثت نبی مکرم اسلام یک رویداد عظیمی است که زبان از بیان آن قاصر و آدمیان توانایی درک حقیقی این واقعه عظیم را ندارند.

حجت الاسلام ˈسید علی شاهچراغیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک عید مبعث اظهار داشت: هرچه زمان به جلو می رود، انسان نواقص زندگی خود را بیشتر ادراک می کند و ابعاد گوناگون بعثت نبی مکرم بیشتر خود را نشان می دهد.

وی افزود: بعثت در واقع دعوت مردم به عقل، اخلاق و قانون است، در واقع اینها چیزهایی است که انسان برای تکامل به آنها نیازمند است.

امام جمعه شهرری گفت: همانگونه که قرآن نیز ذکر می کند دانشمندان اهل کتاب، پیامبر اکرم(ص) را همچون نزدیکترین کسان خود می شناخته اند، با مراجعه به تاریخ می توان افراد زیادی را یافت که در انتظار ظهور و بعثت پیامبر خاتم(ص) بوده اند و افرادی از میان آنها، حتی به امید دیدار پیامبر(ص) محل سکونت خود را تغییر دادند که به عنوان نمونه، می توان به ˈبحیرای راهبˈ اشاره کرد.

شاهچراغی ادامه داد: بعثت پیامبر اسلام (ص)، حادثه ای بس بزرگ در سرنوشت هدایت بشری بوده و عظمت این امر سبب شد که خداوند متعال به عنوان مقدمه این امر بزرگ، تربیت و پرورش آن حضرت را به عهده داشته و ایشان را برای آینده دشواری که در پیش رو داشتند، آماده سازد، به دنبال همین تربیت الهی بود که پیامبر (ص) در سالهای قبل از بعثت نیز حالات فوق العاده معنوی و مشاهدات روحانی داشته و نتیجه آن این بود که ایشان تمام این دوران را با پاکی و طهارت و معنویت سپری کردند.

وی تاکید کرد: حضرت علی (ع) می فرمایند: خداوند بزرگترین فرشته خود را از خردسالی پیامبر، همدم و همراه ایشان ساخت، این فرشته در تمام لحظات شبانه روز با آن حضرت همراه بود و او را به راههای بزرگواری و اخلاق پسندیده و شایسته رهبری می کرد.

مراسم باشکوه عید مبعث دوشنبه شب، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مصلی بزرگ ری و دیگر امام زادگان و همچنین مساجد و حسینیه های شهرستان ری برگزار شد.

ازاستامامبعثتبیانجمعهزبانشهرریقاصرواقعه
نظرات (0)
Add Comment