امام جمعه شهرری: شهید رجایی خود را مدیون مردم می دانست

امام جمعه شهرری گفت: شهید رجایی خدمت به مردم را یک وظیفه الهی وخود را مدیون آنان می دانست.

حجت الاسلام و المسلمین ˈ سید علی شاهچراغی ˈ به مناسبت هفته دولت  اظهارداشت: شهید رجایی، به لحاظ داشتن روحیه مذهبی ملاک و معیار سنجش او، احکام و ارزش های الهی بود.

وی افزود: عزت و آبرویی که شهید رجایی پیدا کرده به خاطر برخورد صادقانه اش درهمه امور زندگی با مردم بود.

وی تاکید کرد: نام گذاری روز شهادت شهیدان رجایی و باهنر به نام هفته دولت علاوه بر زنده نگه داشتن نام این عزیزان، فرصت مناسبی است تا مردم انزجار خود را از انجام و هدایت حرکت های تروریستی در جهان اعلام کنند.

وی با تاکید بر این که هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران از پدیده شوم تروریسم آسیب ندیده است، تصریح کرد: در ایران بیش از 16 هزارشهید قربانی ترور وجود دارد که بیشتر آنها از مسوولان، مقامات و برجستگان علمی و فرهنگی کشور بوده اند.

امام جمعه شهرری با بیان این که ایران از سال های ابتدایی پیروزی انقلاب تاکنون شاهد ترورشخصیت های برجسته ای بوده است، گفت: این ترورها از ترور شهیدان رجایی، باهنر، قدوسی، مطهری بهشتی وهفتاد دو تن و رهبرمعظم انقلاب که منجر به جراحت ایشان شد آغاز و همچنان با ترور دانشمندان هسته ای ما ادامه دارد.

روزهشتم شهریور1360، محمد علی رجایی، رییس جمهوری اسلامی ایران همراه با دکترمحمد جواد باهنر نخست وزیر، بر اثرانفجار بمبی که در ساختمان نخست وزیری کارگذارده شده بود، به شهادت رسیدند.

هشتم شهریور در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران روز مبارزه با تروریسم نام گرفته است و این روز هرساله یادآور تاریخی غم انگیز درخاطرات ایرانیان است؛ سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر در سال ۱۳۶۰ و هم چنین قرار داشتن در هفته دولت بهانه ای شد برای مروری دوباره بر شخصیت شهیدان رجایی و باهنر، شاید که بیشتر و بهتر بتوانیم روش و منش آن شهیدان را زنده نگه داریم. شهید رجایی و شهید باهنر هر دو در سال ۱۳۱۲ متولد شدند، یکی در کرمان یکی در قزوین. هر دو از دهه چهل وارد مبارزات سیاسی شدند.

امامجمعهخوددانسترارجاییشهرریشهیدمدیونمردممی
نظرات (0)
Add Comment