امام جمعه شهرری: عزت و اقتدار ایران به برکت امام (ره) است / سازش ایران با آمریکا یک خیال خام است

به گزارش راگانیوز حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی ظهر امروز در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: عزت، سربلندی و اقتداری که امروز در جامعه ما حاکم شده، از امام خمینی (ره) به ما رسیده و به برکت آن عزیز سفرکرده است.

وی افزود: حضرت امام به معنای واقعی کلمه ولی‌نعمت ماست، استقلال، آزادی ما مدیون ایشان است، حاکمیتی که امروز به نام دین در کشور داریم و اساس عزت و سربلندی و اقتدار امروز از امام رسیده و ایشان هم حق حیات سیاسی، هم حق حیات فرهنگی و حق حیات دینی بر گردن ما دارند.

امام جمعه شهرری با اشاره به برخی از خطوط امام راحل، بیان داشت: کلید رمز شناخت امام، سیره، رفتار و بیانات ایشان در جامعه است، اگر امروز جامعه ما با خطوط امام خمینی (ره)، همراه و هم‌راستا نباشد، جامعه به تباهی و گمراهی کشیده می‌شود.

وی تأکید کرد: خط امام، خط عشق به خداست که این سیره همه انبیای الهی است، بدون اغراق باید گفت امام خمینی (ره) در مسیر نهضت خطی را که انتخاب کردند، خط انبیا الهی بود، همانند آنها به میدان آمدند و با اعتقاد و باور به خداوند گام برداشتند و به موفقیت رسیدند.

شاهچراغی با اشاره به دیگر ویژگی‌های امام خمینی (ره) تصریح کرد: امام به آنچه که می‌گفتند ایمان داشتند و به راهی که انتخاب کرده بودند سخت مطمئن بوده و ضمن اینکه به مردم اعتماد داشتند، به هدف و مقصدی که در راه تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برمی‌داشتند، پایبند بودند.

سخنران این مراسم افزود: برگزاری مراسم بزرگداشت برای حضرت امام به خاطر این است که راه و خط امام در جامعه به فراموشی گرفتار نشود، ایشان به ملت ایران سازش‌ناپذیری در برابر ابرقدرت‌ها و استکبار را یاد دادند.

امام جمعه شهرری تأکید کرد: اینکه برخی می‌گویند، اگر امروز امام بودند با آمریکا سازش می‌کردند، یک خیال خام و فکر واهی است، مردم با هوشیاری و بصیرت و با انتخاب مسئولان تلاش می‌کنند، در راه امام گام بردارند و ادامه‌دهنده راه ایشان باشند.

وی گفت: آنچه که ما از امام، رهبری و از دولت می‌شناسیم این است که همه در راستای یک حوزه بر ضد استکبار جهانی حرکت می‌کنند و از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌نمایند، خط امام خط ولایت فقیه است.

شاهچراغی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند که «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد» تا زمانی که امام در قید حیات بودند، مردم پشتیبان ولایت فقیه بودند و بعد از آن‌هم به رهبری‌ وفا کرده و در طول 26 سال گذشته نشان دادند که بازهم پشتیبان ولایت فقیه و رهبری هستند.

 این مقام مسئول تأکید کرد: مقام معظم رهبری به پشتوانه این ملت در برابر تمام توطئه‌ها و فتنه‌ها ایستاده و اگر درایت رهبری و پشتوانه مردم در فتنه 88 نبود مملکت دچار آسیب و به بی‌راه کشیده می‌شد.

وی گفت: امروز ایران اسلامی به پشتوانه ملت از رهبری و ولایت فقیه در برابر استکبار جهانی ایستاده و این بیداری اسلامی که در منطقه خاورمیانه به وجود آمده با سرکوب کردن عده‌ای از مردم هرگز از بین نمی‌رود.

شاه‌چراغی با اشاره به تحولات یمن خاطرنشان کرد: حرکت مردم یمن در برابر استکبار را در راستای قیام امام زمان (عج) بدانید، همان‌طور که 34 تن از شهدای کربلا و قیام امام حسین (ع) از یمن بودند، تعدادی از یاران امام عصر (عج) نیز از یمن خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران، در آستانه بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) مراسم بزرگداشتی از سوی ستاد ارتحال شهرستان اسلامشهر و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولان ارگان‌ها و نهادها، ظهر امروز در محل سالن فجر موزش و پرورش شهرستان اسلامشهر برگزار شد و در حاشیه این مراسم امت حزب اله اسلامشهر با امضای طوماری از دیدگاه‌ها و بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با توافقات هسته‌ای کشور حمایت خودشان را اعلام کردند.

 

آمریکااستاقتدارامامایرانبابرکتبهجمعهخامخیالرهسازششهرریعزتویک
نظرات (0)
Add Comment