امام جمعه شهرری :ماه رمضان بهترین فرصت برای تقرب الهی و خدا شناسی

به گزارش راگانیوز حجت الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی روز جمعه درگفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان باید روحانیت و مبلغان با شرح صدر و محبت که لازمه امر تبلیغ است به سوالات بی شمار جوانان پاسخ داده و با تشویق و ترغیب زمینه اعتماد و دوستی خود با قشر جوان را بیش از گذشته فراهم کنند.

وی افزود: ماه رمضان همه قلوب متوجه ذات پروردگار بوده و این بهترین فرصت برای تقرب الهی و خدا شناسی است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی برای تبلیغ دین، معارف الهی و هدایت اقشار مختلف مردم برای نزدیک شدن به ذات اقدس حق است، تصریح کرد:با توجه به اینکه نظام اسلامی تنها نظامی حکومتی مبتنی بر معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بنا شده مناسبت های این ماه فرصت مناسبی برای کسب معارف دینی و شنیدن احکام نورانی اسلام است.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه دعا، استغفار، راز و نیاز با پروردگار است و ما باید از این فرصت کوتاه برای خودسازی و دوری از محرمات و زشتی ها بهره کافی را ببریم.

امام جمعه شهرری تاکید کرد: رمضان ماه نزول قرآن ، ماه ریزش گناهان ، رویش رحمت الهی ، رمضان ماه انقلاب،تحول،ماه غلبه انسانیت بر حیوانیت ، غلبه عقل بر هوس و در واقع جهاد اکبر است.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خداست، اظهار داشت :در ماه رمضان نفس های شما ثواب، تسبیح و خواب شما عبادت و عمل شما مقبول و دعای شما مستجاب است و از خداوند در خواست کنیم که دل های پاک و نیت های صادقانه به ما عنایت فرماید.

شاهچراغی با توجه بیشتر به ویژگی های ماه مبارک رمضان ادامه داد:ماه رمضان ماه تلاش و کوشش برای جمع آوری فضیلت ها و انجام کارهای نیک و خیر و توجه به مستمندان و ایتام است.

امام جمعه شهرری با اشاره به نزول قرآن در ماه مبارک رمضان و فضیلت تلاوت و تدبر در قرآن خاطرنشان کرد: باید جان و دلمان را با تلاوت و تدبر در قرآن نورانی کنیم و فرهنگ ما نیز قرآنی شود، این ماه ماه نزول قرآن، بلکه تمام کتاب های آسمانی وماه هدایت و آمرزش گناهان بندگان خداست.

بهترینرمضانشهرریماه
نظرات (0)
Add Comment