امام جمعه شهرری: مردم عراق با الگوگیری از ایران، داعش را وادار به فرار کردند

امام جمعه شهرری گفت: مردم و ارتش عراق با الگوگیری از جمهوری اسلامی ایران نیروهای داعش را وادار به فرار کردند. حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی و بزرگداشت دهه کرامت، بندگی خدا را فوق همه بندگی‌ها دانست و اظهار داشت: رسالت اسلام و دین نجات مردم از تنگناها است و دین انسان‌ها را به سوی زندگی سعادتمندانه هدایت می‌کند.

وی با اشاره به پیام امام خمینی(ره) به گورباچف گفت: امام خمینی (ره) در ارتباط با هدفشان در پیامی که به گورباچف دادند عنوان فرمودند «ما می‌خواستیم با این پیام برای گورباچف دریچه‌ای به آخرت باز کنیم ولی نفهمید.»

امام جمعه شهرری خاطرنشان کرد: بالاترین ارمغانی که ائمه اطهار علیهم‌السلام برای مومنان آوردند ایمان بود.

این مسئول ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان آیت‌الله قدوسی دادستان کل کشور، شهید وحید دستجردی فرمانده شهربانی که توسط منافقان به شهادت رسیدند و شهدای 17 شهریور، وفات عالم ربانی آیت‌الله طالقانی و شهادت آیت‌الله مدنی علو درجات را از خداوند متعال برای آنان مسئلت داشت و از باری‌تعالی خواست همه را با اولیاء اسلام محشور کند.

شاهچراغی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) با بیان اینکه مردم در استفاده از فرصت‌ها سه دسته هستند، عنوان کرد: برخی افراد فرصت سوز هستند و فرصت‌های مادی و معنوی به‌وجود آمده را از دست می‌دهند، برخی فرصت طلب هستند و دست روی دست گذاشته و از فرصتی و موقعیتی که پیش می‌آید استفاده می‌کنند و برخی افراد فرصت ساز هستند.

وی افزود: ائمه اطهار و علما در راس افرادی هستند که فرصت‌ساز هستند و حتی بحران‌ها را به فرصت تبدیل می‌کنند.

امام جمعه شهرری پیشنهاد ولایت‌عهدی به امام رضا (ع) را یک بحرانی دانست که حضرت آن را به فرصت مبدل کرد و گفت: امام رضا علیه‌السلام را به زور از مدینه برای ولایت‌عهدی آوردند اما حضرت از همین بحران استفاده کرد و یکی از این این فرصت‌ها ایجاد تریبون و فضایی برای ذکر فضائل حضرت علی علیه‌السلام بود که امام رضا علیه‌السلام آن را فراهم کردند.

وی گفت: تا قبل از امام هشتم بردن نام مولی الموحدین حضرت علی علیه‌السلام جرم بود و به شدت برخورد می‌کردند اما حضرت رضا علیه‌السلام در اکثر مجالس به‌ویژه مجالس مامون فضیلت‌های امام علی علیه‌السلام را بیان می‌فرمودند و حقانیت حضرت علی علیه‌السلام را در مجالس مامون به اثبات رساندند.

شاهچراغی گفت: از همان زمان به بعد تریبونی برای ائمه اطهار علیهم‌السلام ایجاد شد که با آزادی نام امام علی (ع) را ببرند.

اجلاس مجلس خبرگان مفید بود/تلاش خبرگان ایجاد آرامش در کشور است

امام جمعه شهرری با بیان اینکه اجلاس شانزدهم مجلس خبرگان رهبری/ع اجلاس مفیدی بود، تصریح کرد: خبرگان تلاش می‌کنند آرامش در کشور ایجاد شود.

انتخاب رهبر مقام معظم رهبری کار عظیمی بود که خبرگان با موفقیت انجام داد/با انتخاب رهبر معظم انقلاب آرامش به کشور برگشت

وی انتخاب رهبر را از دیگر وظایف مجلس خبرگان رهبری برشمرد و خاطرنشان کرد: خدایی نکرده زمانی که برای رهبر مشکلی ایجاد شود وظیفه انتخاب رهبر برعهده مجلس خبرگان است. همانند کار عظیمی که در 14 خرداد ماه و پس از ارتحال امام خمینی (ره) انجام دادند.

شاهچراغی بیان کرد: زمانی که دشمنان نظام خواب‌های زیادی برای انقلاب دیده بودند و همانند دوران پیامبر اعظم که عده‌ای عنوان می‌کردند پس از پیامبر مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله کار تمام می‌شود. دشمنان انقلاب اسلامی نیز عنوان می‌کردند پس از امام خمینی (ره) همه چیز انقلاب تمام می‌شود اما دیدید که مجلس خبرگان رهبری فردی شایسته، مدیر، مدبر، فقیه عادل و آگاه به زمان را برای رهبر انقلاب اسلامی ایران انتخاب کردند و با این انتخاب آرامش به کشور برگشت و در طول این سال‌ها مردم زیر سایه ولایت در آرامش زندگی خود را ادامه دادند.

اقتدار ایران اسلامی به برکت ولایت فقیه است/بالاترین دغدغه خبرگان دغدغه‌های مردم هستند

امام جمعه شهرری با اشاره به اقتدار ایران و وضعیت کنونی کشورهای همسایه بیان داشت: اقتدار ایران اسلامی به برکت ولایت فقیه است و ترس و هراس دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی از ایران شده است.

وی در ادامه بالاترین دغدغه مجلس خبرگان رهبری را دغدغه‌های مردم دانست و تاکید کرد: مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و … مردم دغدغه اصلی خبرگان است و علی‌رغم اینکه نمایندگان ملت در مجلس خبرگان رهبری مسئولان اجرایی نیستند اما به شایستگی دغدغه مردم را مطرح می‌کنند.

شاهچراغی بیان داشت: اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری دو بار در سال برگزار می‌شود و برگزاری این اجلاسیه‌ها با بیانات رهبر معظم انقلاب همراه می‌شود و بیانات گهربار و تحلیل‌های زیبایی از سوی معظم‌له در آن مطرح می‌شود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب با تحلیل وضعیتی که در غرب پیش آمده است بیان فرمودند «امروز اندیشه عملی غرب را به چالش کشیده شده است و باید از این فرصت استفاده کرد.»

امام جمعه شهرری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند از این فرصت باید اقتدار ایران اسلامی در حوزه فرهنگ، اقتصاد، فنی، اجتماعی و کثرت جمعیت را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند مردم از سه‌ قوه حمایت کنند ولی به این معنا نیست که انتقاد نداشته باشید اما باید انتقادها سازنده باشد. حمایت وظیفه است و انتقاد درست هم وظیفه است.

* مردم یمن انقلابشان که توسط آمریکا و عربستان مصادره شده بود را پس گرفتند

شاهچراغی با اشاره به وضعیت کشور یمن بیان داشت: دو سال پیش در یمن انقلابی توسط مردم این کشور رخ داد اما با کمک عربستان و آمریکا انقلاب یمن مصادره شد. یک دیکتاتور رفت و یکی دیگر آمد.

وی گفت: در طول این دو سال خیلی فشار بر مردم این کشور وارد شد اما یک حرکت مردمی در یمن آغاز شد و توانست دولت را ساقط کند.

امام جمعه شهرری تصریح کرد: مردم یمن اعلام کردند اگر می‌خواهد دولتی بیاید باید خواسته مردم و برخواسته از مردم باشد.

وی ادامه داد: اگر مردم تصمیم بگیرند کاری رخ دهد محقق می‌شود و توانستند انقلابشان که توسط آمریکا و عربستان مصادره شده بود را پس بگیرند.

* سران داعش همانند بنی‌ صدر امرلی را ترک کردند

شاهچراغی با اشاره به وضعیت فعلی کشور عراق گفت: ارتش و مردم عراق با الگوگیری از انقلاب اسلامی امرلی که در دست داعش بود را پس گرفتند و حصر این شهر که به اندازه حصر آبادان اهمیت داشت را شکستند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای مردمی پس از شکست حصر امرلی به این شهر وارد شدند و نگون بخت‌های ریش‌های ابوسفیانی خود را تراشیدن و با لباس زنانه مثل بنی‌صدر از این شهر فرار کردند.

* کسی که به حج می‌رود دعوت شده خداست/از این فرصت ملکوتی استفاده کنید

امام جمعه شهرری با اشاره به اعزام نخستین گروه حجاج ایران به خانه خدا اظهار داشت: کسی که به حج می‌رود دعوت شده خداوند سبحان است. از این فرصت ملکوتی استفاده کنید. ختم قرآن در مکه و مدینه مستحب است از این فرصت استفاده کنید. از روحانیون کاروان‌ها برای پاسخ به سئوالاتتان بهر‌مند شوید و وقت خودتان را در طول سفر به عبادت و مناجات بپردازید و این فرصت را با کارهای بیهوده هدر ندهید.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930614000585#sthash.sEGMsEQW.dpuf

ازالگوگیریامامایرانبابهجمعهداعشراشهرریعراقفرارمردموادارکردند
نظرات (0)
Add Comment