امام جمعه شهرری: کشورهای حامی داعش مدعی مبارزه با آن شده اند

به گزارش راگانیوز ، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه شهرری با انتقاد از رویه کشورهای حامی داعش از جمله ترکیه گفت: کشور ترکیه با سودای احیای امپراطوری عثمانی به بهانه مبارزه با داعش به کشور عراق حمله کرده است.
وی ادامه داد: همگان می دانند که خریدار نفتی که داعش از کشور عراق می دزدد ترکیه و پس از آن اسرائیل است و این سرمایه ملت مظلوم عراق توسط آنان به چپاول می رود.
شاهچراغی با تصریح به اینکه کشور ترکیه با آتشی بازی می کند که در نهایت دودش به چشم خودش خواهد رفت افزود: ترکیه باید جایگاه خود در منطقه را واقع بینانه ارزیابی کرده و از بلند پروازی های غیرمعقول خودداری کند.
وی ولایت فقیه را رکن اصلی حفظ و تدوام نظام اسلامی ذکر کرد و افزود: ولایت فقیه که منشا آن ولایت خدا، پیامبر(ص) و ائمه معصوم(ع) از جمله امام رضا(ع) است امروز باعث عزت کشور شده است و برای همین سالها است که دشمنان با فتنه گری به دنبال گرفتن این ولایت از مردم ایران هستند.
شاهچراغی با آرزوی قبولی عزاداری های مردم ایران تاکید کرد: این احساس پاک نسبت به ائمه(ع) باید همواره در مردم باقی بماند و نشانه حفظ آن نیز پرهیز مردم از گناه و احساس تغییر در رفتار و کردار است.
وی با اشاره به هفته وقف گفت: وقف باقیات الصالحاتی است که همواره انسان از آن بهره مند است و باید این فرهنگ در جامعه اسلامی تقویت و نهادینه شود.
شاهچراغی با اشاره رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن و امام رضا علیهما السلام افزود: همه شیعیان باید با معرفت و شناخت کامل از شیعیان در زندگی خود مسیر ترقی و کمال را طی کنند و تلاش کنند تا سیره آن ائمه بزرگوار را در زندگی خود پیاده و شبیه سازی کنند.

امامجمعهشهررینماز
نظرات (0)
Add Comment