امام جمعه شهرستان ری:روز جهانی قدس آغازنابودی رژیم صهیونیستی است

امام جمعه شهرری گفت: روز جهانی قدس آغاز پیروزی وموفقیت ها مسلمانان و نابودی رژیم جنایتکار وغاصب صهیونیستی است.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین ˈسید علی شاهچراغیˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری با اشاره به میراث ماندگارحضرت امام خمینی(ره) در اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس و دفاع و حمایت از مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: امام راحل درنخستین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال 58 از همه مسلمانان و دولت های اسلامی خواستند برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و معرفی این رژیم جنایتکار به مردم دنیا با برپایی راهپیمایی و فریاد رسا جنایات این رژیم غاصب را برملا و حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کنند.

وی روز جهانی قدس را نقطه عطفی در تاریخ فلسطین برشمرد و افزود: روز جهانی قدس روز بزرگی است و روزی که جمهوری اسلامی ایران مسئله فلسطین را در حالی که نزدیک ترین افراد به این مسئله اهمال کاری کرده و بر ضد آن توطئه کرده بودند، را احیا کرد.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره ) مسئله فلسطین را بار دیگر به صدر مسائل جهان اسلام بازگرداند و فلسطین را درقلوب انسانها تثبیت کرد؛ این نامگذاری جایگاه قدس را در اندیشه نسل ها نهادینه ساخت.

امام جمعه شهرری تصریح کرد: امروز پس از 36 سال این حرکت نه تنها درایران بلکه درسراسر جهان به عنوان اولویت نخست امت اسلامی و آزادی خواهان جهان درآمده است.

وی خاطر نشان کرد: جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس یادگار و نشانه تدبیر و دوراندیشی حکیمانه امام راحل(ره) برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین و بیانگر اعتقاد و پایبندی مردم ایران به اندیشه وحدت و انسجام اسلامی مقابل زورگویان و یکه تازان عرصه جهانی است تا برای همیشه مسئله فلسطین در یاد و خاطره مسلمانان عالم زنده بماند.

شاهچراغی ادامه داد: این روزها ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین آماج وحشیانه ترین حملات رژیم اشغالگر قدس است وکودکان و زنان ستمدیده فلسطینی در سکوت محض مدعیان حقوق بشر به طرز فجیعی قتل و عام می شوند؛ کودک در دامان مادر جان می دهد و مادر با آخرین نوازش صورت فرزندش شهد شهادت را می نوشد.

امام جمعه شهرری تاکید کرد: روز قدس روز اتحاد و وحدت جهان اسلام و روز تجلی همدلی و فریاد برائت از ظلم و ستم امت واحده اسلامی بر علیه رژیم غاصب صهیونیست و روز تبلور عینی حمایت ملت های آزاده و مستقل جهان از قیام ملت مظلوم و قهرمان فلسطین است.

وی ادامه داد: روز قدس روز یی است که بنیان پوشالی رژیم اشغالگر را می لرزاند و حقارت و زبونی این رژیم سفاک و غده سرطانی را در مقابل کوه استوار و با عظمت مسلمانان جهان نمایان می کند.

سیدعلی شاهچراغی افزود: سران کشورهای مسلمان با حمایت از مردم بی گناه و مظلوم فلسطین و سوریه نقشه های شوم استکبار جهانی علیه مسلمان جهان را باید خنثی کنند.

وی با اشاره به خیانت برخی از سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اظهار داشت: امروز استکبار جهانی با حمایت آمریکای جنایتکار برای سرکوب مسلمانان به دنبال تفرقه انگیزی در صفوف آنان است و ما باید از هر حرکتی که موجب ایجاد خدشه در اتحاد و وحدت مسلمانان شیعه و سنی می شود، خودداری کنیم.

شاهچراغی با بیان اینکه وحدت نقطه قوت مسلمانان در مقابله با توطئه های استکبار جهانی است، ادامه داد: حرکت و برنامه های استکبار جهانی بر ضد مسلمانان جهان نشان داده که آنها با اسلام ناب محمدی مخالف هستند نه با اسلام آمریکایی.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه امروز قدس مربوط به خدا و پیامبر اسلام است و صهیونیست به حریم خدا تجاوز کرده است، تاکید کرد: هر فرد آزادی خواه در هر کجای دنیا اگر روحیه آزادیخواه و غیرت داشته باشد باید در این راهپیمایی جهانی حضور یابد.

وی خاطر نشان کرد: مدعیان دروغین حقوق بشر در برابر کشتار روزانه مردم مظلوم و بی دفاع غزه سکوت کرده اند؛ و رسانه های غربی نیز تصاویر کشته ها و زخمی های مردم مظلوم فلسطین را به عنوان مردم اسراییل منتشر می کنند.

امام جمعه شهرری خاطر نشان کرد: روز قدس، روز رژه سپاهیان اسلام در برابر چشمان حیرت زده مستکبرین جهان، روز نمایش اتحاد و همبستگی جهان اسلام در مقابل نمادهای کفر و استکبار دوران معاصر و روز برائت از استکبار و اعلام نفرت عمومی ملل مسلمان و همه آزادگان جهان از رژیم تروریست و اشغالگر قدس و حامی آن شیطان بزرگ؛ آمریکای جنایتکار است.

وی با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور خاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 58 نخستین نماز جمعه به امامت مرحوم آیت الله طالقانی اقامه شد.

امام جمعه شهرری برگزاری نمازجمعه که نقش اول را در بیداری جامعه، بسیج و انسجام نیروها، ایجاد همدلی و یکپارچگی و خنثی کردن نقشه ها و توطئه های دشمنان دارد بسیار ارزشمند دانست.

آغازنابودیاستامامجمعهجهانیرژیمریروزشهرریشهرستانصهیونیستیقدس
نظرات (0)
Add Comment