امام جمعه شهرستان ری: عبدالعظیم حسنی (ع) نماد ولایت مداری و مجاهدت بود

حجت الاسلام والمسلمین ‘سید علی شاهچراغی’ ، اظهار داشت: هرچند حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) همانند بسیاری از فرزندان سادات حسنی در مقابل حکام ظالم عصر خود به قیام مسلحانه و مبارزه نظامی دست نزد، اما از طریق فعالیت های فرهنگی و روشنگرانه جلوی بسیاری از توطئه های آنان را گرفت.

وی به نحوه مبارزات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اشاره کرد و افزود: حضرت سیدالکریم در این شیوه مبارزه به تحکیم جایگاه امامان معصوم و افشای ستم غاصبان حکومت اسلامی می پرداخت و درسخت ترین اوضاع به گسترش معارف اسلامی و نشر معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مشغول بود.

به گفته وی، نقل می کنند وقتی خلیفه عباسی امام هادی(ع) را زیر نظر گرفته و مانع ارتباط آن حضرت با مردم بود، حضرت عبدالعظیم به هر زحمتی که بود خود را به آن حضرت رساند تا عهده دار مسوولیت هایی از طرف امام شود. چون متوکل این موضوع را شنید، دستور دستگیری آن حضرت را صادر و در این زمان بود که طبق دستورامام خود مجبور به مهاجرت به ری شدند.

امام جمعه شهرستان ری، گفت: حضرت عبدالعظیم(ع) در کسب فضایل، معارف، دوستی و اطاعت از اولیا به منزلتی رسیده بودند که در طول عمر خود، هر یک از سه امام معاصر او امامان رضا، جواد و امام تقی علیه السلام از وی راضی بودند و رفتار، عقاید و موضع گیری های او را تایید می کردند.

شاهچراغی، تصریح کرد: وقتی برای انجام دادن پاره ای وظایف و کسب تکلیف و رهنمود از امام هادی (ع)، با زحمت فراوان از مدینه به سامرا مسافرت کرد، چون چشم امام به حضرت عبدالعظیم افتاد فرمود: «ای ابوالقاسم، خوش آمدی به راستی تو از یاران حقیقی ما هستی». به جهت همین منزلت و اطمینان بود که امام هادی(ع) او را وکیل و نماینده خود در شهرری معرفی و به مردم توصیه می فرمایند که در حل مسالی و رفع مشکلات دینی خود به ایشان که نمایند و سفیر ولایت هستند مراجعه کنند».

هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از 2 تا 8 بهمن ماه جاری با برنامه های متنوع فرهنگی در شهرری برگزار می شود.

امامبودجمعهحسنیریشهرریشهرستانععبدالعظیممجاهدتمدارینمادوولایت
نظرات (0)
Add Comment