امام جمعه شهر ری: روز جمهوری اسلامی نعمت بر ما تمام شد/ اتحاد ایران اسلامی زبانزد عام و خاص است

امام جمعه شهر ری با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران گفت: روز جمهوری اسلامی خدا نعمت را در ملت غیور ایران اسلامی تمام کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی شاهچراغی در گفت‌وگو با فارس، 12 فروردین را یوم‌الله بزرگی دانست و اظهار داشت: ملت غیور ایران اسلامی 2 ماه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران پای صندوق‌های رأی رفته و بیش از 98 درصد به جمهوری اسلامی ایران رأی دادند.

امام جمعه شهر ری آزادی را از جمله نعمت‌های بزرگ انقلاب اسلامی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران آزادی و استقلال را برای کشور به ارمغان آورد.

وی در ادامه ظلم‌های رژیم ستم‌شاهی و شکنجه‌های ساواک را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: همواره باید نعمتی که خداوند متعال ارزانی داشت را به یاد بیاوریم و فراموش نکنیم که به واسطه آن از چنگال فرعون نجات یافتیم.

* زیر سایه نایب امام زمان عج‌الله به سر می‌بریم

حجت‌الاسلام شاهچراغی با تأکید بر اینکه به برکت جمهوری اسلامی ایران امروز سایه نایب امام عصر بر سر ما است گفت: در گذشته زیر سایه امام خمینی (ره) و امروز زیر سایه مقام معظم رهبری که نایبان حضرت بقیةالله (عج) هستند به سر می‌بریم.

* روز جمهوری اسلامی نعمت بر ما تمام شد/ وحدت از برکات جمهوری اسلامی است

امام جمعه شهر ری با تأکید بر اینکه در روز جمهوری اسلامی ایران خداوند متعال نعمت را بر ما تمام کرد اظهار داشت: نعمت دیگری که خداوند متعال به برکت جمهوری اسلامی به ما ارزانی داشت نعمت وحدت است.

* فرعونیان به دنبال ایجاد فاصله بین دولت و مردم بودند

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به اینکه در دوران طاغوت فرعونیان زمان همواره به دنبال تفرقه بودند گفت: در دوران ستم‌شاهی عین دولت و ملت، حوزه و دانشگاه و آحاد مردم فاصله بود اما به برکت جمهوری اسلامی ایران وحدت در جامعه فراگیر شد.

* اتحاد ایران اسلامی زبانزد عام و خاص است

امام جمعه شهر ری با اشاره به وحدت موجود در جامعه عنوان کرد: در مقایسه اجمالی اوضاع کشور با کشورهای همسایه و بررسی کارنامه 34 ساله انقلاب درمی‌یابیم به برکت جمهوری اسلامی ایران چه نعمت‌هایی را به دست آوردیم.

* انقلاب امنیت را برای جامعه به ارمغان آورد

حجت‌الاسلام شاهچراغی جنگ تحمیلی و … را از جمله چالش‌های امنیتی در گذشته دانست و گفت: اگر چه در گذشته با چالش‌های امنیتی روبرو بودیم اما امروز با مقایسه وضعیت امنیت کشور با کشورهای همسایه همچون پاکستان، عراق، افغانستان و … درمی‌یابیم که امروز امنیت نعمت کمی نیست که خدای متعال به برکت انقلاب و خون پاک شهدای انقلاب اسلامی به ما ارزانی داشت.

* وضعیت سیاسی کشور در شرایط خوبی است

امام جمعه شهر ری با اشاره به چالش‌های سیاسی افزود: اگر چه در این دوران با چالش‌های سیاسی همچون بنی‌صدر ملعون، منافقان و فتنه 88 روبرو بودیم اما به فضل خدا، خون شهدا، انفاس قدسی امام و هدایت‌های راهیانه رهبر معظم انقلاب از این چالش‌ها عبور کرد.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت سیاسی دنیا امروز از نظر سیاسی در وضعیت خوبی قرار داریم.

* رشد اقتصادی در حین تحریم‌ها/ پیشرفت ایران در عرصه‌های مختلف

حجت‌الاسلام شاهچراغی وضعیت اقتصادی کشور را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه تحریم‌ها چالش بود، اما با ارزیابی وضعیت اقتصادی شاهد رشد اقتصادی کشور هستیم و به لطف خدا در دوران بابرکت انقلاب اسلامی ایران در ابعاد مختلف پیشرفت داشتیم.

امام جمعه شهر ری در پایان با تأکید بر شکرگزاری نعمت‌های خداوند متعال تصریح کرد: اگر قدردان نعمت‌های خدا باشیم پروردگار متعال نعمت‌ها را بر ما افزایش می‌دهد.

این گزارش حاکی از همزمان با 12 فروردین ماه و 2 ماه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران مردم غیور ایران اسلامی با همت و هدایت‌های امام خمینی (ره) پای صندوق‌های رأی آمده و بیش از 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی ایران آری گفتند.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment