امام جمعه موقت ری: کشتار مردم لکه ننگی است که تا ابد از تارک رژیم ستمشاهی پاک نمی‌شود

راگا نیوز: امام جمعه موقت شهرری با اشاره به فرارسیدن سالروز واقعه 17 شهریور گفت: کشتار مردم مسلمان و بی‌گناه لکه ننگی است که تا ابد از تارک رژیم ستمشاهی پاک نخواهد شد

به گزارش راگا نیوز به نقل از فارس: حجت‌الاسلام قربانعلی ابراهیمی در خطبه‌‌های نماز جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تسلیت سالگرد شهادت امام صادق (ع) و با بیان اینکه در حال حاضر دشمنان جامعه اسلامی با رواج شیطان‌پرستی، خرافات و انواع و اقسام بدعت‌ها قصد ضربه زدن به جامعه اسلامی را دارند، اظهار داشت: امام صادق (ع) پرچمدار مبارزه با خرافات جامعه اسلامی بود.

امام جمعه موقت شهرستان ری افزود: امام جعفر ‌صادق (ع) به عنوان بنیانگذار مذهب جعفری، زمینه‌ساز اشاعه بسیاری از تعالیم دینی و معرفتی در تاریخ بشریت بوده است که یکی از فصل‌های مهم زندگی با برکت ایشان مبارزه با انحطاطات فکری، فرهنگی و اخلاقی در جامعه زمان خود بوده است.

وی با اشاره به اقدامات امام جعفر صادق (ع) برای مقابله با خرافات آن روز تأکید کرد: مبارزه با برداشت‌های جاهلانه و قرائت‌های سلیقه‌ای از دین و عرفان‌های نوظهور نیز در مکتب امام جایگاه ویژه‌‌ای داشت به طوری که ایشان علاوه بر حرکت کلی و مسیر اصلی، به صورت موردی نیز با این آفات در دین مبارزه می‌کرد.

ابراهیمی گفت: رئیس مذهب تشیع (ع) علی رغم کشمکش‌ها و اختلافات فکری موجود در جامعه موفق شد با تعلیمات و راهنمایی‌های لازم، پیروان خود به ویژه نسل جوان را از فرو افتادن در دام جریانات فکری غیردینی حفظ کند چرا که جوانان بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه محسوب می‌شوند.

خطیب جمعه موقت شهرری تصریح کرد: تشکیل حوزه گسترده علمی و تربیت جمع زیادی از دانشمندان، محدثان، فقیهان و صاحب نظران در رشته‌های مختلف علمی، از بزرگ‌ترین خدمات فرهنگی و تربیتی امام ششم شیعیان (ع) در آن شرایط به شمار می‌رود.

وی یکی از معضلات جامعه امروزی را دین‌گریزی جوانان ذکر کرد و توجه امام صادق (ع) به نسل جوان را یکی از سرفصل‌های مهم زندگی ایشان دانست و افزود: جوان به دلیل اینکه دارای ویژگی و روحیات خاص خود است، لذا توقعات خاص خود را نیز دارد و به دلیل با دارا بودن قلب پاک بهتر می‌تواند راه پاک فطرت را درک کند، بنابراین خانواده‌ها و مسئولان امر می‌بایست دین را برای جوانان به شکلی ارائه کنند که آنان را جذب کند.

ابراهیمی تاسی از امام صادق (ع) در علم‌‌اندوزی و اشاعه فرهنگ ناب اسلام در جامعه را یکی از ضروریات دانست و بر لزوم توجه به آن تأکید کرد.

امام جمعه موقت شهرری در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز واقعه 17 شهریور سال 57 گفت: کشتار مردم مسلمان و بی‌گناه لکه ننگی است که تا ابد از تارک رژیم ستمشاهی پاک نخواهد شد.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز درگذشت آیت‌الله طالقانی، یاد و خاطره اولین امام جمعه تهران را گرامی داشت و گفت: مرحوم طالقانی سال‌های زیادی از عمر خود را در زندان‌های رژیم ستمشاهی سپری کرد و به تعبیر امام راحل وی ابوذر زمان بود.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment